خبرهای داغ:
فرماندار قم گفت: هزینه‌های نانوایان در چند سال اخیر افزایش یافت و به این دلیل افزایش ۱۰ درصدی قیمت انواع نان در استان ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۰۵۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۳
افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا سیار با اشاره به افزایش قیمت نان اظهار کرد: از سال ۹۳ قیمت نان در استان قم ثابت بود و این مساله مورد اعتراض نانوایان بود، البته در این مدت قیمت آرد افزایش پیدا نکرد، ولی هزینه‌های دیگر نانوایان افزایش داشت و افزایش ۱۰ درصدی قیمت انواع نان در استان قم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت نان در استان قم هم شامل نانوایی‌های دولتی و هم شامل نانوایی‌های آزادپز می‌شود، افزایش قیمت نان به دلیل افزایش دستمزد و اجاره است، قیمت آرد در دست دولت است و آرد زیر قیمت تمام شده به دست نانوایی‌ها می‌رسد.

فرماندار قم افزود: میزان افزایش نرخ کرایه اتوبوس در شهر قم زیر ۱۰ درصد است و این افزایش قیمت در فرمانداری تائید شد. مردم برای گزارش انواع تخلف‌ها از جمله گران فروشی به شماره ۱۲۴، شماره ۱۳۴ تعزیرات حکومتی و شماره ۱۱۱ سامانه استانداری قم تماس بگیرند تا به شکایات رسیدگی شود.

سیار با اشاره به افزایش تیم‌های بازرسی در استان قم اظهار کرد: ۲۰ اکیپ گشت نظارت علاوه بر نیرو‌های اتاق اصناف به تمامی واحد‌های تولیدی و انبار‌ها سرکشی کرده و به شکایات مردم رسیدگی می‌کنند، مردم باید در این زمینه همکاری کنند.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت ارز، گرانی در اغلب کالا‌ها حاصل شده است، اما گران فروشی قابل تحمل نیست و با شدت با آن برخورد می‌شود.

فرماندار قم افزود: انبار‌های گمرک پر از کالا است، اما برخی از کالا‌ها مشمول پرداخت مابه التفاوت بابت قیمت ارز شدند و این مساله بلاتکلیفی فعالت برخی از واحد‌های تولیدی را به دنبال داشت که این مشکل تا حدی زیادی حل شد، کالا‌های اساسی با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند و بر توزیع این کالا‌ها نظارت صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۶ ماه پیش واحد‌های تولیدی در کشور و استان قم با مشکل عدم خرید مردم مواجه بودند، اما اکنون تقاضای خرید مردم افزایش پیدا کرده است و با رسیدن اقتصاد به وضعیت تعادل بسیاری از مشکلات در این زمینه حل خواهد شد
ارسال نظرات
پر بیننده ها