خبرهای داغ:
نخستین جشنواره استانی فیلم مستند آذربایجان با عنوان «سینما چشم» با حضور اهالی فرهنگ و هنر در پردیس سینمایی ستاره باران تبریز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۰۵۱۰۷۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دبیر جشنواره استانی فیلم مستند آذربایجان گفت: از مجموع 147 اثر مستند رسیده به دبیرخانه این جشنواره 38 فیلم از 26 فیلمساز برای رقابت انتخاب شدند.
شهرام علیزاده بخش های مختلف جشنواره را مستند کوتاه، مستند بلند و نگاه ویژه برشمرد و افزود: در بخش نگاه ویژه چهار موضوع «مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «حمایت از کالای ایرانی»، «چشم‌انداز سرزمین زیبای آذربایجان- تبریز ۲۰۱۸» و «محیط ‌زیست» موردتوجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تامان خالا به کارگردانی علی دلکاری، آینه و تمثال به کارگردانی یعقوب جدیری، اسماعیل ترک به کارگردانی ناصر طریحی اصل، پله های سنگی به کارگردانی علی اسکویی، دومانلی یول به کارگردانی لعیا میر نصیری، مرد آسمانی به کارگردانی یونس مقدم، بی سایگان به کارگردانی مجتبی رضایی و من می تونم به کارگردانی محمدباقر وثوقی از جمله آثار راه یافته به بخش فیلم کوتاه است.
علیزاده افزود: بارش کلمات به کارگردانی جمشید یداللهی، شیخ حسین به کارگردانی محمد محمودی، یک روز با قفل ساز ملکانی به کارگردانی مجید صباغ بهروز، یکبار برای همیشه به کارگردانی محمد باقر وثوقی، مادر به کارگردانی نادر رباطی، چمچه خاتون به کارگردانی علی دلکاری، نور مقدس به کارگردانی سعادتعلی سعید پور و گوشایش به کارگردانی احد خدادادی از دیگر آثار راه یافته به بخش فیلم کوتاه است.
وی آثار راه یافته به بخش مستند بلند را شامل محرم سسی به کارگردانی یونس مقدم، رصدخانه مراغه به کارگردانی حسین پورستار و کامونیست به کارگردانی مهدی حسینی عنوان کرد.
دبیر این جشنواره اضافه کرد: در بخش نگاه ویژه با موضوع مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز بدون تشریفات به کارگردانی روح الله رشیدی، عباس به کارگردانی مهدی ولی پور، آتام به کارگردانی حسین شایقی، بارش کلمات به کارگردانی جمشید یداللهی و آنسوی بدر به کارگردانی علی خیرخواه آثار راه یافته می باشند.
وی ادامه داد: آثار راه یافته به جشنواره با موضوع حمایت از کالای ایرانی شامل ' خدا، پیچ گوشتی و سیدرضا ' به کارگردانی اعظم وایانی، بوی تلخ چرم به کارگردانی علیرضا سلمان پور، باتیک به کارگردانی سعادتعلی سعید پور و من و دست بافته هایم به کارگردانی احد خدادادی می باشند.
علیزاده اظهار داشت: نفس های یک تالاب به کارگردانی سید وحید حسینی نامی، یاران دره سی به کارگردانی محمد رمضانی، ناخدا سلیمان به کارگردانی سعادتعلی سعید پور، دنبلان قاپلو قدان به کارگردانی مریم فرهمند، تلخه رود به کارگردانی حمید سلیمانی نیا آثار راه یافته به بخش نگاه ویژه با موضوع محیط زیست است.
وی افزود: سلطان محمد نقاش به کارگردانی سید وحید حسینی نامی، چمچه خاتون به کارگردانی علی دلکاری، گرمخانه به کارگردانی سعادتعلی سعید پور، گوشایش به کارگردانی احد خدادادی و طیف و نخ به کارگردانی یعقوب جدیری آثار راه یافته در بخش نگاه ویژه با عنوان چشم انداز سرزمین زیبای آذربایجان،تبریز 2018 می باشند.
نخستین جشنواره استانی فیلم مستند آذربایجان تا هشتم شهریور ماه جاری در پردیس سینمایی ستاره باران ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها