وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری بین دانشگاه و مراکز صنعتی گفت: ۴۳۰ طرح مشترک با دانشگاه‌های اروپایی، آسیایی و آفریقای جنوبی و رفت و آمد بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن از استادان به داخل و خارج کشور در سال گذشته انجام شده است.
کد خبر: ۹۰۵۱۰۸۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکترمنصور غلامی، در آئین افتتاح متمرکز ۱۵۸ پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان در دانشگاه صنعتی شاهرود بیان کرد: استان سمنان در حوزه تحقیقات فناوری ایجاد کرده و ظرفیت خوبی دارد که به خاطر حضور دانشجویان و اساتید فرهیخته و توانمند در این مجموعه آموزش عالی است.
وی بیان کرد: باید رویکری که در حوزه آمورش عالی هست و حرکت مان را به سمت ایده‌های جدید و حمایت از شرکت‌های نوآور و دانش بنیان قرار دهیم و حضورمان در صحنه‌های علمی بین المللی افزایش یابد و درراستای ارتقای سطح علمی و فناوری تلاش کنیم.
غلامی با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های بین دانشگاه و مراکز صنعتی و کمک به حل مسائل اجتماعی عنوان کرد: در این خصوص، طرح گسترده‌ای شروع شده و با استقبال سایر وزارت خانه‌ها رو به رو بوده که سابقه طولانی هم دارد و در چند سال گذشته سرعت گرفته است.
وزیر علوم درخصوص اشتغال فارغ التحصیلان اذعان کرد: دانشجویان ما با دانش و فناوریِ روز آموزش می‌بینند، اما در خیلی از زمینه‌های صنعتی شاید به خاطر به روز نبودن صنایع نتوانسته ایم از این افراد بهره ببریم وتاکید شده که در همه دانشگاه ها، کارگاه‌های مهارت آموزی قرار دهند تاازقبل دانشجویان با مهارت‌های مورد نیاز و محیط کار آینده خود آشنا شوند.
وی با اشاره به انجام پروژه‌های مشترک بین اساتید در داخل و خارج کشور، مطرح کرد: انجام ۴۳۰ طرح مشترک با دانشگاه‌های اروپایی، آسیایی و آفریقای جنوبی و رفت و آمد بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن از استادان به داخل و خارج کشور در سال گذشته از جمله اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء تعاملات بین المللی است و دانشجویان بین الملل در ایران، در زمان بازگشت به کشورشان، سفیر فرهنگی نیز محسوب میشوند و با حضور دانشجویان خارجی، یک ظرفیت دیپلماسی خوب نیز ایجاد میشود.
در ادامه کلیپی از پروژه‌های قابل افتتاح درشهرستان شاهرود، همزمان با هفته دولت پخش شد و در پی افتتاح متمرکز ۱۵۸ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی این شهرستان، آئین فاز یک مجموعه ورزشی سالن ورزشی آزادی دانشگاه صنعتی شاهرود با زیربنای ۲۶۰۰ متر مربع، با اعتبار ۴۳۶۳۸ میلیون ریال، توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها