به همت كانون بسيج اساتيد استان هرمزگان برگزار گرديد
به همت كانون بسيج اساتيد استان هرمزگان و با حضور اساتيد بسيجي عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه هرمزگان، كارگاهی با محوریت هم اندیشی آسیب شناسی آموزش ریاضی در استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۱۶۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

كارگاه آسيب شناسي آموزش رياضي

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، كارگاه آسیب شناسی آموزش ریاضی با طرح ۸ مسئله مهم، آسیب روانشناختی مربوط به عدم اعتماد به نفس دانش آموز، ناکارآمدی روش تدریس برخی از معلمان، عدم هماهنگی سیستم آموزشی با سرعت تغییر کتب آموزشی، نقش مخرب برخی کتب و موسسات کمک آموزشی، نا آگاهی خانواده ها از شیوه کمک به دانش آموز، عدم ارتباط موثر معلمان با اساتید دانشگاه، انفعال سیستم آموزشی در مقابل آمارهای ارائه کننده ناکارآمدی آموزش ریاضی در استان، شیوه نامناسب برگزاری دوره های ضمن خدمت با حضور دوازده نفر از اساتيد بسيجي و کارشناسان امر و بسیجیان فرهنگی استان برگزار شد.

حالت انفعال و جایگاه نامناسب بهره وری آموزش ریاضی

دكتر مجيد کریمی مسئول بسيج اساتید دانشگاه هرمزگان و عضو هيات علمي اظهار کرد: می توان با اشاره به نقش دانش آموز، معلم، خانواده و دستگاه آموزشی به تبیین ابعاد مختلف موضوع پرداخت، در همین راستا به نقش با اهمیت متخصصان حوزه‌ی علوم تربیتی و روانشناسی در خصوص عواملی همچون ارتباط موثر خانواده و مدرسه و همچنین بررسی عوامل ضعف و عدم اعتماد به نفس در یادگیری ریاضیات تاکید کرد.

وی ادامه داد: جامعه ی آموزشی نسبت به جایگاه نامناسب بهره وری آموزش ریاضی در استان حالت انفعال دارد و پویایی لازم در برخورد با این موضوع در استان دیده نمی شود.

كارگاه آسيب شناسي آموزش رياضي

کریمی عنوان کرد: مشکل سود جویی برخی ناشران که بدون تخصص کافی اقدام به انتشار کتب به اصطلاح کمک آموزشی می کنند برمسائل بحث افزوده است .

عضو شوراي مركزي سازمان بسيج اساتيد استان پیشنهاد داد: بایستی بر لزوم آگاهی دادن به خانواده‌ها و معلمان در استفاده‌ی صحیح از کتب کمک آموزشی و تاکید بر کتاب اصلی و درسی دانش آموز که حاصل تجربه و تلاش متولیان اصلی آموزش ریاضی کشور می باشند تلاش بیشتری صورت پذیرد.

فعال سازی خانه ریاضیات در استان

محمود رضا غلامی عضو شوراي كانون بسيج اساتيد دانشگاه هرمزگان و هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه هرمزگان کارشناس دیگری بود که درتائید مباحث کریمی عنوان کرد: ایجاد دوگانگی آموزش و فاصله آن با فنون صحیح آموزش که همراهی خانواده ها با دانش آموز، را به همراه دارد کم است.

وی ادامه داد: بایستی به لزوم فعال سازی خانه ریاضیات در استان و در خصوص تاریخچه فعالیت های انجام شده درراستای راه اندازی خانه ریاضیات هرمزگان، کمبود ها و مشکلات بوجود آمده دراین خصوص، لزوم همکاری هرچه بیشترنواحی آموزش و پرورش و همچنین ارتباط با دانشگاه اقدامات کاربردی انجام شود.

استاد بسيجي مرتضی پيروي منش و مدير سازمان بسیج رسانه استان در ادامه كارگاه پیشنهاد داد : بسیج اساتید و بسیج فرهنگیان می توانند فضای لازم را دراین خصوص با همکاری رسانه ها بوجود بیاورند.

دهه اول آبان (دهه ریاضیات)

درادامه استاد بسيجي جواد فتحی عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه هرمزگان افزود: جلسات اولیاء و مربیان بصورت مستمر و نشست با متخصصان روانشناسی و علوم تربیتی و با والدین و مربیان بسیار اهمیت دارد که خوب است دراین برنامه ها به تبیین پرداخت.

همچنین کارشناسان دیگرحاضر در كارگاه نیز مباحثی مطرح کردند اعم ازاولویت های اشتراک بین این افراد، همراهی معلمان با تحولات کتب درسی و عدم کار آمدی دوره های ضمن خدمت اشاره نمودند درپایان با تاکید دكتر احسان کامرانی رییس سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان مقرر گردید تا جلسه ای مشترک بین دبیران و معلمان با اساتید دانشگاه در دهه اول آبان (دهه ریاضیات) برگزار گردد.

دراین جلسه بعد از بیان لزوم فعال سازی خانه ریاضیات در استان، محمود رضا غلامی مواردی در خصوص تاریخچه فعالیت های انجام شده در راستای راه اندازی خانه ریاضیات هرمزگان بیان کرد و با اشاره به کمبود ها و مشکلات بوجود آمده دراین خصوص بر لزوم همکاری هرچه بیشترین دو نواحی دوگانه آموزش و پرورش بندرعباس و همچنین ارتباط با دانشگاه تاکید نمود.

ارسال نظرات