خبرهای داغ:
از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)

طرح گسترده «اطعام غدیر» برگزار می‌شود

مدیر خزانه داری و نذورات آستان مقدس حضرت کریمه اهل بیت (س) از تهیه و توزیع ۴۰ هزار پُرس غذا با مشارکت مردم و در قالب طرح اطعام غدیر در این روز مبارک خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۱۲۲۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
طرح گسترده «اطعام غدیر» برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدجعفر افسای با اشاره به روایات برخی از ائمه معصومین (ع) اظهار کرد: بر اساس این روایات، غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر، ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (و در راس آن‌ها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (و در رأس آن‌ها حضرت عباس (ع) و شهدای کربلا) و همچنین یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. همچنین در روایت دیگری هم آمده است که غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است به گونه‌ای که امام صادق (ع)، این روز را به عنوان روز «اطعام الطعام» نامیده اند.

وی بیان کرد: از این رو بر آن شدیم تا طرح اطعام را همانند سال‌های گذشته، با مشارکت مردم و دریافت نذورات ایشان به انجام برسانیم.

مدیر خزانه داری و نذورات آستان مقدس حضرت کریمه اهل بیت (س) بیان کرد: حداقل ۴۰ هزار پُرس غذا برای توزیع در میان زائران حرم مطهر، مسافران شهر قم، زیارت اولی‌ها و نیازمندان، به ویژه مردم مناطق حاشیه نشین و روستا‌های استان قم تهیه و آماده شود.

وی برگزاری چنین طرح‌هایی را در راستای ترویج سیره اهل بیت (ع) و در راستای توصیه‌های موکد مراجع معظم تقلید و علمای اعلام دانست و از مردم و علاقه‌مندان خواست تا برای مشارکت در این طرح به دفاتر هدایا و نذورات آستان مقدس یا پایگاه اینترنتی «NAZR.AMFM.IR» مراجعه یا کد «#۲۵۱*۷۴۱*» را با تلفن همراه خود شماره‌گیری کنند.

خیّران و علاقه‌مندان برای مشارکت در این اطعام عمومی می‌توانند از طریق شماره ۰۲۵۳۷۱۷۵۳۷۵، اطلاعات بیشتری دریافت دارند و از جزئیات بیشتر این طرح خداپسندانه آگاه شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار