عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در حال حاضر گردش مالی قاچاق پوشاک بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۰۵۱۲۴۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد دولت در زمینه کنترل قاچاق، اظهار داشت: دولت در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش‌هایی داشته اما ناکافی بوده است، در حال حاضر گردش مالی قاچاق پوشاک بیش از 15 هزار میلیارد تومان است.

بیش از 60 درصد سیگار موجود در بازار قاچاق است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 60 تا 70 درصد سیگار موجود بازار قاچاق است، گفت: بخشی از لوازمات چینی بنجل در بازار که مشاهده می‌کنیم از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود، نظارت جدی  دولت در این زمینه وجود ندارد، در حالی که دولت می‌توانست بر واردات کالاها نظارت داشته باشد.

تلاش دولت در کنترل قاچاق کافی نیست

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه دولت نتوانسته واردات کالای قاچاق  به کشور را کنترل کند و در این زمینه ناموفق بوده است، ادامه داد: دولت برای جلوگیری از واردات کالای قاچاق تلاش‌هایی داشته اما کافی نبوده است ، برخی از اقدامات دولت دیرهنگام و برخی دیگر جدی گرفته نشد که یکی از آنها ایجاد سامانه شفافیت است تا هیچ کالای قاچاقی وجود نداشته باشد.

دولت سامانه بارکدخوان تولید تا مصرف را ایجاد کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید برای جلوگیری عرضه کالای قاچاق در فروشگاه‌ها سامانه بارکدخوان تولید تا مصرف را ایجاد کند، ادامه داد: سیستم‌های نظارتی است در این عرصه مانند سازمان تعزیرات حکومتی و برخی نهادهای دیگر باید ورود جدی بیشتری به موضوع کنترل قاچاق داشته باشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت به معنای حکومت به منظور جلوگیری از واردات کالای قاچاق به کشور عملکرد موفقی نداشته و به نظر می‌رسد سوال مطرح شده از رییس جمهور در این بخش بجا و به حق  است.

ارسال نظرات