کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:
شیخی گفت: دولت متأسفانه بازار پولی کشور را به درستی مدیریت نکرد و به دنبال اصلاح نظام بانکی کشور نرفت و تمام توجهات دولت به تحقق شعار برجام و دستاوردهای آن بود.
کد خبر: ۹۰۵۱۳۴۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

محمد شیخی، کارشناس برجسته مسائل اقتصادی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به  ولنگاری و افسارگسسیختگی قیمت بازار سکه و غفلت مسئولین از سودهای نجومی که در جیب برخی طلافروشان می رود و نیز نسبت غیرمتعارف مالیات بر سود حاصله از خرید وبازار فروش طلا و سکه گفت: همان طور که می دانید تلاطم در بازار ارز، سکه، طلا، خودرو و مسکن و گوشی همراه یک کاسه هستند و تمام این موضوعات از یک مسأله نشأت می گیرد.

وی افزود: بر همین اساس دولت متأسفانه بازار پولی کشور را به درستی مدیریت نکرد و به دنبال اصلاح نظام بانکی کشور نرفت لذا زمانی که تمام توجهات دولت به تحقق شعار برجام و دستاوردهای آن بود و وعده های برجامی توخالی از آب درآمد با مشکل جدی رو برو شد.

نقینگی سرگردان در جیب خوش گذران ها است// دولت، بازار پولی را به درستی مدیریت نکرد

شیخی خاطرنشان کرد: ولنگاری در نقدینگی سرگردان کشور موجی بزرگی ایجاد کرد و از طرفی به علت فاصله ی طبقاتی عمدهی نقدینگی و سرمایه های سرگردان در دست عده ی قلیلی از آدم های مرفح و اهل تفریح و خوش گذران و بی درد است. عمدتا نقدینگی در دست کسانی است که مسائل شخصی خود را بر مسائل اساسی نظام جمهوری اسلامی و رفاه عموم ترجیح می دهند.این افراد ضمن ارجح دانستن رفاه خود بر رفاه عمومی مردم ترسی ندارند که همگام با نوای دشمنان  یک صدا شوند و به نفع آنها کار کنند.

ارسال نظرات