کارشناس برجسته مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
شیخی گفت: وقتی اوضاع بازار ولنگار و افسارگسیخته بود عمده صاحبان سرمایه های نقدی برای خرید سکه؛ ارز و طلا موبایل و خودرو اقدام کردند.
کد خبر: ۹۰۵۱۳۵۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

 محمد شیخی، کارشناس برجسته مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به افت شاخص های بورس طی چند روز اخیر و علل آن گفت: همان طور که می دانید بورس تابعی از  وجود فرصت های سودآوری جای گزین در بازار است بر همین اساس وقتی عرصه بر بخش های مبادلات تجاری داخلی و خارجی کم می شود معمولا صاحبان سرمایه های سرگردان به دنبال خرید سهام می روند.

افت شاخص های بورس  به علت لجام گسیختگی بازار ارز و طلا

 این کارشناس برجسته اقتصادی تصریح کرد: وقتی اوضاع بازار ولنگار و افسارگسیخته بود عمده صاحبان سرمایه های نقدی برای خرید سکه؛ ارز و طلا موبایل و خودرو اقدام کردند اما با مداخله بانک مرکزی و بسته ای که اعلام کردند باعث کاهش جو روانی خرید ارز و سکه شد و با این روند کمی بازار بورس را رونق داد.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه  در آستانه برگزاری مجامع و توزیع سود قرار داریم این امر باعث افزایش حجم خرید سهام در بازار بورس شد همچنین برخی از شرکت های ضریب سودآوری آنها مناسب تشخیص داده شده و ارزش افزوده ی بهتری نسبت به سال گذشته داشته اند که رونق بازار بورس را رقم زد.

ارسال نظرات