در بیانیه سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی به مناسبت هفته دولت آمده است؛
در بخشی از بیانیه سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی آمده است: کارمندان خدمتگزار به ویژه کارمندان بسیجی، با اجرای طرح «میز خدمت» به عنوان پرچم دار تکریم ارباب رجوع و وجدان کاری در جهت تحقق نقشه راه اصلاح نظام اداری و خنثی نمودن عملیات روانی دشمن باعث افزایش رضایتمندی ملت شریف و شهید پرور خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۰۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی به مناسبت هفته دولت و روز کارمند بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

وصیت اینجانب به وزرای مسئول در عصر حاضر و در عصرهای دیگر، آن است که علاوه بر آنکه شماها و کارمندان وزارتخانه‌ها بودجه‌ای که از آن ارتزاق می‌کنید مال ملت است، باید همه خدمتگزار ملت و خصوصا مستضعفان باشید و ایجاد زحمت برای مردم و مخالف وظیفه عمل کردن حرام و خدای نخواسته گاهی موجب غضب الهی می شود.( امام خمینی(ره))

در این بیانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 21 هزار شهید کارمند دولت جمهوری اسلامی ایران از جمله شهیدان باهنر و رجایی و تبریک هفته دولت به همه دولتمردان عرصه کار و تلاش به ویژه به مدیران و کارمندان بسیجی آورده است: اعتلای مدیریت در نظام اداری و ارتقاء منزلت اجتماعی کارکنان دولت، اصلاح نگرش مردم نسبت به خدمات بخش اعظم این قشر ضعیف و زحمتکش، ترویج فرهنگ رفتاری و خدمات شخصیت های راستین خدمت به مردم، شهیدان ماندگار رجایی و باهنر به عنوان الگوهای مناسب خدمت به جامعه، ایجاد روحیه امید و تلاش و نشاط و تشویق مردم به مشارکت در امور و نمایش توان حکومت اسلامی در اداره مطلوب جامعه از اهداف بزرگداشت این روز محسوب می شود.

در ادامه بیانیه سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی تاکید شده است: کارمندان و کارگزاران، گروه بزرگی از افراد جامعه هستند که خانواده بزرگ دولت را تشکیل می دهند. آنان به عنوان دست، بازو و انگشتان پرتوان دولت در ادارات و سازمان ها و عرصه های گوناگون، دولت اسلامی را با انجام وظایف خود یاری می رسانند.

این بیانیه با بیان اینکه این طیف بزرگ همچون دیگر قشرهای جامعه با تناسب شغلی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حضور پیدا کرده و قریب 21 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام عزیز کردند، افزوده است: در آستانه چهلمین سال جشن پیروزی انقلاب در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی و قدرت‌های استکباری و سلطه‌گر در جبهه متحد و فراگیر در صف‌آرایی نوین علیه ملت ایران قرار گرفته‌اند و با سناریوهای پیچیده و عملیات روانی خود در پی تضعیف نظام، دولت و تخریب مدیران و کارمندان خدوم، دلسوز و پشتوانه مردمی آن هستند.

در ادامه بیانیه آمده است: فرماندهان رده‌های بسیج کارمندی سراسر کشور با فراگرفتن آموزش‌های لازم پیرامون تقویت وجدان کار، تکریم ارباب رجوع و اخلاق خوش می‌خواهند با تکیه بر بندهای 17 ،18، 20،21،23و 24 سیاست‌های کلی نظام اداری و اجرای منشور اخلاقی کارمندان، در صورت درخواست و همکاری موثر و عملی رؤسای محترم ادارات توسط مدیران و کارمندان خدمتگزار به ویژه کارمندان بسیجی، حقوق شهروندی در نظام اداری را با اولویت اجرای کیفی و موثر میز خدمت در ادارات و مساجد مناطق محروم و روستاها بر عهده گیرند و به عنوان پرچم دار تکریم ارباب رجوع و وجدان کاری در جهت تحقق نقشه راه اصلاح نظام اداری و خنثی نمودن عملیات روانی دشمن باعث افزایش رضایتمندی ملت شریف و شهید پرور گردند.

این بیانیه روز کارمند را روز تجلیل از انسان های شایسته ای دانسته که هدفشان خدمت به مردم و کسب رضایت پروردگار بوده و افزوده است: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در دیدار کارکنان و کارمندان دولت در شهریور 1357 می فرمایند " توصیه اول من به شما کارمندان دولت این است که از وقت و امکانات و استعدادها و توانایی های خود استفاده کنید... و بازده کار را مضاعف کنند. توصیه دوم اینکه، عزیزان من! کسانی که دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، اکتفا نمی کنند و (به) مسئولان و برجستگان و چهره های نظام... و همه دستگاه های اداری و کارگزاری جمهوری اسلامی اتهاماتی متوجه می کنند. شما باید مراقب باشید، دستگاه اداری را از این اتهامات مبرا کنید. مراقب باشید و نگذارید در محیط کار، آدم های طمّاع، این قشر قانع و شریف و زحمتکش و دلسوز را خدای ناکرده مورد اتهام قرار دهند.

بیانیه سازمان بسیج کارمندان در ادامه تصریح کرده است: مسئولان اداری باید رضایت خدا و عموم مردم مسلمانان را در انجام وظایف و مسئولیت مدنظر داشته باشند؛ نه اینکه رضایت خود را بر خشم عامه مردم ترجیح دهند. این مردم کوچه و بازار که در تنگناها به کمک مسئولین می شتابند، در جنگ حضور فعال داشتند و فرزندان خود را در راه اسلام و نظام اسلامی هدیه کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: باید در انجام وظایف و خدمت به این قشر از جامعه که عمدتا محروم هستند و توقع زیادی هم از حکومت ندارند، نسبت به دیگران ترجیح داده شوند، تا چهره غم گرفته آنان با آب شادی و گشایش در کارها شسته شود و ان شاء الله همانطور که بسیج به عنوان الگوی دفاعی و امنیتی، مورد پذیرش کشورهای مسلمان در عراق و سوریه، یمن و لبنان و... قرار گرفته است، سیستم نظام اداری جمهوری اسلامی با تعمیق بخشیدن تفکر بسیجی، الگوی جهان اسلام قرار گیرد و با تحقق دولت مطلوب اسلامی و جامعه اسلامی و رد نهایت امت بزرگ اسلامی(تمدن بزرگ نوین اسلامی) آمادگی کامل برای اسقرار آن فراهم شود.

این بیانیه افزوده است: لذا کار و فعالیت کارمندان به عنوان عضو فعال جامعه و خدمتگزار ملت، شایسته تقدیر و بیان است. از این رو، این روز را قدر می دانیم و در بزرگداشت مقام ارزشمند کارمندان باید بکوشیم.

در ادامه بیانیه سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی آمده است: خداوند سبحان به کارگزاران نظام توفیق خدمتگزاری شایسته عطا فرماید و امیدواریم خداوند روح مطهر امام بزرگوار که این راه را در مقابل ملت بزرگ ایران باز کرد مشمول برکات خود قرار دهد و شهدای این راه خصوصا شهدای دولت و شهیدان رجایی و باهنر را که دو چهره برجسته این راه هستند مشمول مغفرت و رحمت و لطف خود قرار دهد.

این بیانیه در پایان خاطرنشان کرده است: سازمان بسیج کارمندان مجددا اعلام می نماید در صورت درخواست و همکاری موثر و عملی روسای ادارات با استفاده از ظرفیت عظیم مدیران و کارمندان بسیجی گام های موثر و عملی در تحقق حقوق شهروندی در نظام اداری کشور را بردارد.


بند 17 - خدمات رسانی برتر،نوین و کیفی به منظور ارتقاء سطح رضایمندی و اعتماد مردم
بند 18 - شفاف سازی و آگاهی بخشی نسبت به حقوق و تکالیف متقابل مردم و نظام اداری با تاکید بر دسترسی آسان و ضابطه مند مردم به اطلاعات صحیح.
بند 20 - قانونگرایی، اشاعه فرهنگ و مسئولیت پذیری اداری و اجتماعی، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع و شهروندان و اجتناب از برخورد سلیقه ای و فردی در تمامی فعالیت ها.
بند 21 - نهادینه سازی وجدان کاری، انضباط اجتماعی، فرهنگ خود کنترلی، امانت داری، صرفه جویی، ساده زیستی و حفظ بیت المال.
بند23- حفظ حقوق مردم و جبران خسارت های وارده به اشخص خقیقی و حقوقی در اثر قصور در تصمیمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات در نظام اداری.
بند 24 - ارتقای سلامت اداری و رشد ارزش های اخلاقی در آن از طریق فرآیندهای قانونی و اداری، بهره گیری از امکانات فرهنگی و بکارگیری نظام موثر و پیشگیری و برخورد با تخلفات.

انتهای پیام/

ارسال نظرات