مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبر داد

اکران همزمان فیلم‌های جشنواره‌های بین‌المللی تهران در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اکران همزمان فیلم‌های جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند تهران در یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۱۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مجید جوادیان زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع رویداد‌های سینمایی گفت: بحث هنر سینما به عنوان هنر هفتم دربرگیرنده سایر هنر‌ها و بسیار اثرگذار است و کشور‌هایی صاحب سینمای قدرتمندی هستند که عمدتاً توسعه‌یافته هستند.

وی ادامه داد: امروزه از هنر صنعت سینما نام می‌برند که در واقع صنعت هم به کمک هنر سینما آمده است و توانسته آثار بزرگ فراملی را به خود اختصاص دهد، بنابراین باید بتوانیم در کشور و در استان بتوانیم تا جایی که امکان دارد از این قدرت فرهنگی بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

جوادیان زاده گفت: استان یزد دارای ۱۸ سالن سینما است که ۹ سالن در شهر یزد، دو سالن در میبد، دو سالن در اردکان و یک سالن در هر کدام از شهرستان‌های مهریز، تفت و ابرکوه، اشکذر و بافق وجود دارد و شهرستان بهاباد و خاتم فاقد سینما هستند که فردا همزمان با هفته دولت سینما سیار در بهاباد افتتاح خواهد شد و این دو شهرستان تا پایان سال از خدمات سینمایی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعداد سینما به عنوان یکی از محور‌های شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشور‌ها برشمرده می‌شود، عنوان کرد: ما باید توانیم با توجه به ثبت جهانی یزد بهتر از رویداد‌های سینمایی و فضا‌های سینمایی بهره‌مند و بهره‌برداری کنیم و در واقع ثبت جهانی یزد نیاز ما را به داشتن زبان بین‌المللی و تصویر بین‌المللی از جامعه خودمان و اعماق فرهنگی جامعه بیشتر کرده است تا به انعکاس ابعاد مختلف بپردازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اینکه مردم یزد بتوانند همزمان با مردم شهر‌های بزرگ و صاحب برند سینمایی از آثار تولید شده از سینمای ایران و از خدمات فرهنگی هنری سینمایی مانند دیگر نقاط کشور استفاده کنند از حقوق شهروندی آن‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به رویداد‌های سینمایی در یزد تا پایان امسال افزود: سیزدهمین جشنواره فیلم رضوی امسال در یزد از ۲۷ لغایت ۳۰ آبان در یزد برگزار می‌شود که تاکنون ۳۲۳ اثر ثبت شده در این جشنواره، ۳۱۴ اثر به دبیرخانه ارسال شده است و تعداد آثار ارسالی در حال افزایش است.

جوادیان‌زاده برگزاری همزمان جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و اکران فیلم‌های این جشنواره در یزد، برگزاری همزمان و اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در یزد، اکران همزمان فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند تهران در یزد و برگزاری همزمان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان را از جمله رویداد‌های سینمایی تا پایان سال برشمرد.

وی در خصوص افتتاح سینما سیار گفت: افتتاح این سینما در واقع سینما رسانی فوری به مناطقی است که فاقد زیرساخت‌های لازم هستند و سالن‌هایی که متناسب با نمایش فیلم باشند به صورت موقت تجهیز و سینما سیار راه‌اندازی می‌شود که علاوه بر افتتاح سینما سیار در بهاباد، سینما سیار در مناطق حاشیه‌ای یزد که امکان بهره‌برداری از سینما را نداشته باشند افتتاح خواهد شد.
ارسال نظرات