خبرهای داغ:
در جلسه شورای اداری استان قم مطرح شد

از صرفه جویی یک میلیاردی تا اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان به رونق تولید/مدیران برتر تجلیل شدند

در جلسه شورای اداری استان قم ضمن تقدیر از از مدیران دستگاه‌های برتر استان در جشنواره شهید رجایی، مسائل مختلفی از جمله صرفه جویی یک میلیارد تومانی در مصرف برق از سوی ادارات و اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح رونق تولید مطرح شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۷۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
از صرفه جویی یک میلیاردی تا اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان به رونق تولید/مدیران برتر تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه شورای اداری استان قم ظهر امروز در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.

مهرداد غضنفری در ابتدای این جلسه با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در استان قم اظهار کرد: در هفته دولت ۱۸۱ پروژه با اعتبار ۴۷۱ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف در استان به بهره برداری رسید، در طول سال به جز هفته دولت در مناسبت‌های گوناگون نیز پروژه‌ها در استان قم افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه برق، میزان صرفه جویی در دستگاه‌های دولتی در استان قم خوب بود و یک میلیارد تومان صرفه جویی در این بخش صورت گرفت، اما در حوزه آب به اهداف تعیین شده در بحث صرفه جویی در دستگاه‌های دولتی استان نرسیدیم.



راه اندازی میز خدمت در ادارات قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلب رضایت مردم به عنوان هدف والای نظام جمهوری اسلامی ایران، میز خدمت در دستگاه‌های مختلف در استان قم راه اندازی شد.

غضنفری پیگیری برای جذب اعتبارات توسط مدیران دستگاه‌های استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: ساز و کار برای واگذاری پروژه‌های دولتی نیمه تمام در قانون پیش بینی شده است، با توجه به محدودیت منابع دولتی، این کار موجب تسریع در بهره برداری از این پروژه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از بودجه‌های جاری دستگاه‌های دولتی استان قم باید به پرداخت بدهی‌های این دستگاه‌ها به دستگاه‌های خدمت رسان اختصاص پیدا کند و این مساله مورد تاکید استاندار قم است.



ارزیابی عملکرد دستگاه‌های قم در اقتصاد مقاومتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد: مدیران استان قم باید با سخت کوشی و استفاده بهینه از فرصت‌ها میراث داران خوبی برای شهدای دولت باشند. به دنبال ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان براساس شاخص‌های مختلف همچون اقتصاد مقاومتی هستیم.

سید حسن رضوی در ادامه این جلسه با اشاره به دستگاه‌های برتر استان قم اظهار کرد: در گروه علمی و فرهنگی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان، در گروه شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه شرکت آب و فاضلاب استان، در گروه حمایتی، سلامت و بهداشت اداره کل بهزیستی قم، در گروه عمومی و اجتماعی اداره کل مالیاتی استان و در گروه زیربنایی و تولیدی سازمان جهاد کشاورزی استان قم رتبه برتر را بین دستگاه‌های استان کسب کردند.

وی ادامه داد: در زمینه بالاترین میزان رشد در شاخص‌های عمومی و اقتصادی، اداره کل زندان‌ها، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و اداره کل تعزیرات به تربیت رتبه‌های نخست تا سوم را بین دستگاه‌های استان قم کسب کردند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم خاطرنشان کرد: در خصوص شاخص‌های عمومی و اختصاصی، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل آب و فاضلاب و روستایی و اداره کل ثبت و احوال جزو دستگاه‌های برتر استان قم بودند.

سید مهدی صادقی در بخش پایانی مراسم با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید اظهار کرد: سیاست دولت شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی است، برای کارآمدی نیاز به شفافیت داریم و برای شفافیت هم باید پاسخگویی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: باید مدیران دستگاه‌های دولتی در استان قم در راستای شفافیت و پاسخگویی گام بردارند، البته پاسخگویی تنها به دولت مربوط نیست و قوای دیگر هم باید این سیاست را داشته باشند.

استاندار قم افزود: باید به سرمایه اجتماعی توجه کنیم و به مردم پاسخگو باشیم، کشور در شرایط خاصی قرار دارد و مشکل اساسی مربوط به درون کشور است و دشمنان به صورت علنی نیت خودشان را در ضربه زدن به کشورمان بیان کردند.



اهمیت انسجام ملی در وضعیت کنونی

صادقی انسجام و همدلی را در شرایط فعلی ضروری دانست و تصریح کرد: هر چه انسجام و همدلی در کشورمان بیشتر باشد، یاس و ناامیدی در دشمنان افزایش می‌یابد. گروه‌های مختلف سیاسی باید به این مساله توجه کنند و در مسیر انسجام و همدلی گام بردارند.

وی ادامه داد: مدیریت مصارف برای افزایش بهره وری در سیستم اداری ضروری است، هم اکنون با تلف شدن منابع در بخش‌های مختلف مواجه هستیم.

استاندار قم افزود: مساله آب یک مساله محوری است و باید در راستای حفظ منابع آب گام برداریم، باید در برنامه‌هایمان نگرش ملی را داشته باشیم و در مسیر کارآمدی حرکت کنیم.



اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان به طرح رونق تولید

صادقی با اشاره به سفر مدیران دستگاه‌های استان قم به مناطق روستایی اظهار کرد: باید این سفر‌ها با اطلاع بخشداران بوده تا سفر‌ها نتیجه بخش باشد.

وی ادامه داد: راهی جز واگذاری پروژه‌های دولتی نیمه تمام به بخش خصوصی وجود ندارد تا این پروژه‌ها تکمیل شوند. اکنون ۴۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه دولتی نیمه تمام در کشور داریم، دستگاه‌های دولتی استان قم باید برنامه لازم را در این خصوص آماده کنند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر ۱۰۴۸ پروژه با دو هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان اعتبار در استان افتتاح شد، در سال گذشته سهم استان قم در طرح رونق تولید ۵۰۰ میلیارد تومان بود و امسال این رقم به ۹۰۰ میلیارد تومان رسید تا شکوفایی بیشتر بخش تولید را در قم شاهد باشیم.

در آخرین بخش جلسه شورای اداری استان قم از مدیران دستگاه‌های برتر استان در جشنواره شهید رجایی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات