نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد

روحیه انقلابی و جهادی از ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی پذیرفته شده رئیس جمهور طراز انقلاب اسلامی و مسئول طراز انقلاب دانست.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۹۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت الاسلام حاج صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امشب در یادواره شهدای دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم، گفت: در این روز، اسلام به برکت ولایت علی علیه السلام به امضای خدا رسید.

وی با اشاره به اینکه گرامیداشت هفته دولت و یاد شهدای آن پیام دارد و شهید چون به قرب الهی رسیده و حیات بخش جامعه اسلامی است؛ اظهار داشت: هفته دولت باید برگزار شود برای اینکه همیشه در تاریخ انقلاب این درس داده شود که الگوی پذیرفته شده رئیس جمهور طراز انقلاب اسلامی و مسئول طراز انقلاب این شهیدان هستند.

وی با تأکید بر اینکه ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر باید برای همه مسئولین الگو باشد و به فرموده رهبری، هرگز رجایی و باهنر فراموش شدنی نیستند؛ گفت: این دو شهید 4 ویژگی{برجسته} داشتند که همه سنگرنشینان انقلاب و کسانی که به دنبال آنند وارثان شایسته ای برای شهدا باشند و همه کسانی که می خواهند روحیه انقلابی و جهادی را در همه صحنه های انقلاب حفظ کنند باید به این 4 ویژگی که در این دو شهید، تجلی وافر داشت توجه کنند.

حجت الاسلام حاج صادقی افزود: مردم، مسئولین را با این 4 شاخص می سنجند و ارزیابی می کنند و این ویژگی ها، ارکان مدیریت دینی در نظام ولایی است؛ بیان داشت: اولین ویژگی در بیان شهید باهنر، تکلیف گرایی و تعبد به شریعت است؛ این دو شهید افتخارشان این بود مقلد و پیرو شریعت باشند و باورشان این بود موتور حرکت انقلاب، اسلام است ولاغیر؛ لذا نابسامانی های موجود در کشور به خاطر عمل نکردن به شریعت است.

وی با تأکید بر اینکه این بیان مقام معظم رهبری را عنایت داشته باشید که هر کجا به متن دین عمل کردیم هم خدا از ما راضی و هم ملت موفق بودیم؛ اظهار داشت: بعضی القا نکنند مشکلات و مسائل به خاطر مسائل دینی است؛ اتفاقاً اگر به مرّ دین عمل کنیم مشکل حل است بلکه مشکل این است بعضی به این باور نرسیدند خدا بهترین نسخه را داده و در نظام مدیرتی ما، روابط خارجی، مدیریت داخلی، اقتصاد و.. بادی مانند این دو شهید تعبد به دین داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با متذکر شدن این مطلب که شهید باهنر اصرار داشت ما کاری نداریم دنیا خوشش می آید یا نه، ما می خواهیم خدا راضی باشد؛ بر تکلیف گرایی تأکید کرد و گفت: یعنی در هر مکان و زمان ببین مطالبه خدا از تو چیست؟ تکلیف گرایی مبتنی بر تکلیف شناسی است و اگر کسی بصیرت نداشته باشد نمی توامند تکلیف گرا باشد چون تکلیف شناس نیست.

وی ادامه داد: دومین ویژگی برجسته پررونق در این دو شهید، ولایت مداری آنها بود؛ نه در شعار و نه در تعارفات، بلکه به معنای واقعی باورشان بود حکم ولی، حکم الله است است و تمرد ولی فقیه، تمرد امام معصوم و کفر است؛ آنها پذیرفته بودند اجتهاد در برابر ولایت معنا ندارد؛ سید حسن نصرالله به بنده گفتند همه رمز موفقت حزب الله که رژیم اشغالگر را که آرزوی نیل تا فرات داشت اما امروز نگرانِ موجودیتش است، فقط این است ما در برابر امر رهبری اجتهاد نمی کنیم و فرمانبر مطلق هستیم.

حجت الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر در مکتب امام حسین علیه السلام یاد گرفتند وقتی با ولی خدا حرکت می کنند سؤال و اعتراض معنا ندارد؛ در مکتب موسی و خضر آموختند اگر حکمت سخن ولی خدا را درک نمی کنند فرمان بر باشند و در مکتب ابوالفضل علیه السلام یاد گرفتند نه سئوال کنند و نه به ولی خدا پیشنهاد بدهند زیرا حضرت ابوالفضل فرمود من فقط یک انتخاب را خودم می کنم و آن با امام حسین بودن است؛ اینکه کجا می رود و چه می کند فقط فرمان می برم.

وی تأکید کرد: لذا ما امروز بیش از همه به این شاخص نیاز داریم؛ هم در معرفت و هم درعمل نیاز داریم به نسل جدید برسانیم که همه موفقیت ها و پیام دین ما این است؛ {بدانید} در نظام ولایی سیاست گذار و زمامدار حقیقی جامعه ولی خدا است؛ نه اینکه او اراده شخصی که اراده الهی را محقق می کند.

وی گفت: انتقاد ما به بعضی مسئولین این است در نظام ولایی هیچ مسئولی سیاست گذار و نظریه پرداز نیست؛ نظام ولایی یک جهت دهنده و مدیر و راننده دارد، همه باید فرمان ببرند؛ هم درک درست از مواضع ولایت داشته باشند و هم فرمانبری مطلق؛ امروز نیاز به مدیرانی {اینچنینی} داریم. به خیلی از مسلمانان صدر اسلام انتقاد داریم چرا قدرشناس غدیر و علی نبودید؟ علی را کنار گذاشتن محرومیت از اسلام ناب است؛ آیا ما امروز نباید قدرشناس باشیم که بعد از امام 30 سال است رهبری فرزانه و به تعبیر بزرگان، معجزه آسا این انقلاب را از گردنه های سخت و بحران های بزرگ عبور داده؟! قدرشناسی به این است همه فهم درست از این تدابیر، درک درست از فرمان ها و مطالبات و فرمانبری درست داشته باشیم.

این مسئول، ولایت فقیه را تجلی توحید ربوبی و زمینه ساز نهضت ظهور و حاکمیت حجت بلافصل خدا دانست و در خطاب به روحانیون تأکید کرد: نسبت به تبیین ولایت مداری به عنوان روح دین و عامل بقاء انقلاب در ابعاد مختلف با جوانان سخن بگویید.

وی اظهار داشت: تحلیل دشمن این است مسلمانان سه وضعیت ممکن است داشته باشند امت بی ولایت، امام بدون امت و امت متصل به ولایت؛ اولی خطر ندارد و می شود اسلامِ عربستان که گاو شیرده و تأمین کننده هزینه های جنگ طلبی ما-دشمن- است؛ امام بدون امت مانند 250 سال امام معصوم؛ امام بدون امت اقتدار ندارد و حرف دشمن این است امام همیشه خطرناک است؛ اما امت متصل به ولایت شکست ندارد و امتی که با ولایت پیوند خورده باشد هیچ قدرتی نمی تواند او را بشکند لذا می گویند برای شکستن انقلاب باید پیوند امام و امت را بزنیم، اقتدار رهبری را بشکنیم و برای  مسئولین و نخبگان و مردم نفوذ کلام رهبری را پایین بیاوریم؛ مشکل رجایی با بنی صدر سر ولایت مداری و فرمان از ولایت بود.

حجت الاسلام حاج صادقی سومین ویژگی را روحیه خدمت گذاری به مردم دانست و بیان داشت: امروز خیلی ها شعار مردم می دهند اما شهید رجایی درعمل نوکری را نسبت به مردم نشان داد، او اهل تجمل گرایی وخودبینی و مانور نبود؛ رجایی و باهنر باورشان این بود بهترین عبادتی که انسان را به خدا نزدیک می کند خدمت به مردم است و این ریشه در دین دارد؛ آنها به جای اینکه شعار مردم گرایی بدهند{در عمل به مردم خدمت می کردند} که بدترین مفسد در ادبیات قرآن آن است که شعار اصلاح می دهد اما مفسد هستند.

وی تأکید کرد: بیاییم از این شهیدان درس بگیریم؛ این مردم بیش از 40 سال برای انقلاب ایستادند، به اینها تکیه و اعتماد و خدمت کنیم؛ اگر رهبری جهت دهنده انقلاب در مسیر مستقیم است، مردم اقتداربخش و سوخت رسان این حرکت هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روحیه استکبار ستیزی و در کنار آن تولی و تبری و فرمانبری مطلق و نرمش نشان ندادن در برابر شیاطین را مرود توجه قرار داد و گفت: این ویژگی بزرگی اتس که دین به ما یاد داد؛ مواظب باشید جریان های باطل و دشمنان دین از شما تبری را نگیرند، آیات تبری بیش از تولی است، قرآن به ما می گوید ولاترکنوا...(۱۱۳ هود) به دشمن تکیه نکنید که آتش می گیرید... در پایان می فرماید شما به دیگران تکیه کردید انتظار نصرت از خدا نداشته باشید.

وی با یادآوری این نکته که ما خدا و امام زمان داریم؛ ایستادگی شهید رجایی در سازمان ملل، خطبه های طاغوت شکن و سخنرانی های سراسر جهادی شهید باهنر و...را حاکی از تبری دانست و با استفاده از  روایتی از امام صادق علیه السلام در افشای نقشه بنی امیه تصریح کرد: بنی امیه مردم را در یاد گرفتن مسائل ایمان آزاد گذاشتند اما نگذاشتند مردم شرک را متوجه بشوند و تبری را بفهمند تا وقتی مردم را به شرک می برند کسی متوجه نباشد؛  ما امروز به این روایات بیشتر نیاز داریم و به این ویژگی چهارم دو شهید باید توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام حاج صادقی یادآور شد: حسن ظن و لبخند و مذاکره با اینها به جایی نمی رسد؛ به شیطان نباید اعتماد کرد، نباید با او مذاکره کرد؛ با شیطان باید مقابله کرد؛ ان الشیطان عدوا ... پس «فاتخذوا عدوا» را یاد بگیریم. ما انقلابی داریم که خدایی دارد و مردمی دارد و همه موفقیت ها به همین دو برمی گردد و تجلی اینها در ولایت مداری است.

وی ادامه داد: ممکن است استکبار برای این انقلاب، دردسرهایی درست کند و بعضی از ما هم ناشی گری کنیم و فکر کنیم دنیا مشکلات مان را حل می کند اما قدرت و حرکت انقلاب، سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح کرده و استکبار، مرگ خود را با انقلاب ما قطعی دیده لذا از فشار این مرحله عبور می کنیم البته مسئولین وظیفه دارند اما مطمئن باشید پیروزیم، همانطور که اسلام ناب را زنده کردیم رسالت دوم را به خوبی انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: از زبان پاسداران و بسیجی ها می گویم ما هیچ زمانی مثل امروز با اقتدار بیشتر و در سراسر جبهه ها چنین مقتدر در برابر سنگرهایی که دشمن درست کرده نبودیم؛ فرهنگ انقلاب صادر شده و امروز بسیجیان عالم شکل گرفته و آنها نگران هستند بسیجیان واشنگتن سر بلند کند؛ مأموریت انقلاب این است عالم را آماده نهضت ظهور کند.

 

ارسال نظرات