رئیس کارگروه اقتصاد موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی

افزایش بصیرت اقتصادی ضرورتی برای جامعه امروز

رئیس کارگروه اقتصاد موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی گفت: افزایش بصیرت اقتصادی ضرورتی برای جامعه امروز است.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۹۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عادل پیغامی امروز در پنجمین همایش افسران فرهنگی لرستان که در حسینیه ثارالله سپاه استان برگزار شد اظهار کرد: ده‌ها سرویس اطلاعات اقتصادی دشمن قادر به شکست توان اقتصادی کشور نیستند و اغلب مشکلات ناشی از سوء‌مدیریت‌های داخلی است.

وی خاطرنشان کرد:تحریم ویژگی دنیای اقتصاد است و به تبع هرچه قوی‌تر شوی تحریم‌ها شدیدتر می‌شود؛ واقعیت تحریم با اعمال هزینه همراه است و ما توانسته‌ایم تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس کارگروه اقتصاد موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با تحریم اقتصاد خود را می‌سازد، گفت: دشمن اما در این بین به‌دنبال تنش روانی و به آشوب کشاندن اوضاع اقتصادی با ارائه آمارهای غلط است.

پیغامی با تاکید براینکه اقتصاد ایران فهرستی از نقاط ضعف و قوت دارد، تاکید کرد: دشمن شبهات اقتصادی را امروز جدی گرفته و لذا بایستی مواظب بود در عملیات روانی او گرفتار نشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی باعث شده دستمزد و قدرت خرید هر ایرانی از ۲۵ سال پیش تاکنون هفت برابر شود اما تحلیل‌های نادرست و فشارهای خارجی و داخلی مانع از تحقق این تفکر در ذهن عموم شده است.

رئیس کارگروه اقتصاد موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی مهمترین جنگ اقتصادی را جنگ تاریخی ذهن دانست و افزود: در آغاز دولت مهرورز وابستگی به واردات مواد اولیه 30 درصد بود در حالی که در پایان همین دولت آمار به 70 درصد رسید و همین عامل یکی از شوک‌های درونی کشور علیه اقتصاد محسوب می‌شود.

پیغامی با رانتی خواندن اقتصاد حال حاضر یادآور شد: مشکل سیستم‌های بانکی کشور ربوی و غیرربوی بودن آن نیست بلکه ایجاد رانت در برخی فضاهای خاص است که هیچ سود و منفعتی برای مردم ندارد.

وی ادامه داد: پول‌های خلق شده از جیب مردم اما برای آن‌ها خرج نشده و لذا تورم ایجاد می‌شود، مشکل آنجاست که برخی از مردم در انتخاب‌ نمایندگان، چشم‌وگوششان به سلبریتی‌ها و نه افراد نخبه است.

رئیس کارگروه اقتصاد موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی افزایش بصیرت اقتصادی را ضرورتی برای جامعه امروز عنوان و خاطرنشان کرد: برعکس گفته دشمن اقتصاد ایران طی 30 سال گذشته روندی افزایشی داشته و مسیر قوی را دنبال کرده است.

پیغامی اظهار داشت: نقشه‌خوانی در حوزه اقتصاد نیاز جامعه است، همچنان‌که در مواضع سیاسی نقشه‌‌خوانی انجام و راهکارهای عملی در پیش گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات