مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان

پرداخت ۱۰۱ میلیارد تومان به طرح اشتغال روستایی در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۶۴۳ طرح اشتغال روستایی با اعتبار ۱۰۱ میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان و با پیش‌بینی ایجاد ۲ هزار و ۳۹۰ فرصت شغلی موفق با اخذ تسهیلات شده و یا در مرحله عقد قرارداد دارند.
کد خبر: ۹۰۵۱۵۰۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی آشتاب امروز در نشست با خبرگزاری‌های استان لرستان بیان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص دولت در سال ۹۶ و ۹۷ پرداختن به بحث اشتغال برای روستاییان بوده که این موضوع با توجه با شرایط لرستان مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی افزود: سال گذشته در طرح اشتغال روستایی یک هزار و ۸۱۶ طرح در سامانه ثبت شد که در پی آن ۴۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت و بیش از ۷ هزار و ۶۵۳ فرصت شغل در پی آن‌ها ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال نیز ۶۴۳ طرح با اعتبار ۱۰۱ میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان و با پیش‌بینی ایجاد ۲ هزار و ۳۹۰ فرصت شغلی موفق با اخذ تسهیلات شده و یا در مرحله عقد قرارداد دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی اشتغال روستایی بالغ‌بر ۷۲ درصد طرح‌های استان در حوزه کشاورزی،۲۱ درصد در حوزه صنعت و حدود ۷ درصد نیز در حوزه خدمات است.

آشتاب یادآور شد: در همین راستا با تلاش صورت گرفته بالغ‌بر ۸ طرح بزرگ در کمیته ملی تصویب شده که ۹۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیارد اعتبار دارند و ایجاد هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع طرح اشتغال روستایی در لرستان وضعیت خوبی دارد، عنوان کرد: امسال سهم استان لرستان از اشتغال روستایی ۲۵۲ میلیارد تومان است که تا کنون و در مرحله اول ۱۰۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

این مسوول اظهار داشت: در بحث اشتغال فراگیر نیز ۲۱۱ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان سهم لرستان است که تا کنون ۸۱۴ طرح موفق با عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شده و برای آن‌ها هزار و ۹۰۹ شغل پیش‌بینی شده و از سوی دیگر ۹۰۳ طرح با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان در مرحله بررسی است.

وی در ادامه به طرح کارورزی اشاره و بیان کرد: سال گذشته در طرح کارورزی هزار و ۴۱۳ نفر در واحد‌ها به‌کارگیری شدند و امسال نیز تا کنون ۳۲۱ نفر به کار گرفته شده‌اند.

آشتاب یادآور شد: در بحث مهارت‌آموزی در محیط کسب‌وکار نیز سال گذشته ۱۱۰ هزار و ۷۳۰ نفر ساعت آموزش ارائه شد و در ۵ ماهه امسال ۱۰۹ هزار و ۹۲۰ نفر ساعت آموزش به کار آموزان ارائه شده است.

وی در ادامه در ارتباط با طرح اشتغال خانگی خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال خانگی در ۵ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۵۵ طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون موفق به اخذ تسهیلات و عقد قرارداد شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در حوزه روابط کار طی سال گذشته ۷ هزار و ۴۷۵ دادخواست شاهد بودیم که رأی ۶ هزار و ۲۷۳ مورد در هیات تشخیص و مابقی در شورا‌های حل و اختلاف صادر شد و در مجموع ۲ هزار و ۸۵۳ مورد به سازش رسید.

وی ادامه داد: در ۵ ماهه امسال نیز ۳ هزار و ۴۳ مورد دادخواست در سطح استان شاهد بودیم که ۲ هزار و ۳۳۴ پرونده در هیات تشخیص و مابقی در هیات حل و اختلاف مورد بررسی قرار گرفت.

این مسوول در ادامه به وجود ۲۹۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح استان اشاره و اظهار کرد: در ۵ ماهه امسال ۳ هزار و ۲۰۷ مورد بازرسی از واحد‌های ۴ هزار و ۵۲۰ نفر ساعت آموزش داشته‌ایم.

آشتاب گفت: در بحث بیمه بیکاری سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۰ نفر بیمه بیکاری دریافت کردند و در مجموع ۵۱ واحد از این مزایا استفاده کردند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته تعاون از شنبه هفته آتی، عنوان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با اعضای تعاونی‌ها، رژه تاکسی‌ها، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری سیزدهمین جشنواره تعاون گران برتر، افتتاح چند تعاونی، بازدید از تعاونی‌های نمونه و الگو سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه از برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دو هزار و ۲۱۴ تعاونی در سطح استان داریم که فعال بوده و حدود ۹۶۶ هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند که تعاونی‌های مسکن و سهام عدالت نیز در این حوزه شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه اشتغالی که به‌واسطه تعاونی‌ها ایجاد شده ۲۰ هزار و ۱۲۴ نفر است، افزود: توجه به رشد و توسعه صادرات در تعاونی‌ها از برنامه‌های امسال است.

آشتاب یادآور شد: انعقاد تفاهم‌نامه هیچ مختلف با موضوع تقویت فرهنگ کارآفرینی و تعاون در دستور کار قرار دارد و در مجموع تلاش بر این است شاهد تولیدات محصولات با کیفیت و صادرات محور در تعاونی‌ها باشیم و در عین حال محصولات بومی استان نیز احیا شود.

وی عنوان کرد: ۶۲ هزار سرپرست خانوار عضو صندوق بیمه روستایی آن و عشایر هستند و این در حالی بوده که حدود ۱۸۸ خانوار در سطح استان مشمول صندوق بیمه و عشایری هستند که تلاش داریم تعداد اعضا عضو را در صندوق به شرایط مطلوب برسانیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات