سید مرتضی علوی
کارشناس مسائل مذهبی و دینی:
حجت الاسلام عباس رضی گفت : یکی از پیام های غدیر مسأله رهبری و صفات و خصوصیات او است، هر کس نمی تواند رهبر و جانشین پیامبر(ص) در جامعه اسلامی باشد، رهبر باید کسی همانند حضرت علی(ع) باشد.
کد خبر: ۹۰۵۱۶۸۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل مذهبی و دینی در جمع کارکنان سپاه شهرستان سامان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید امامت و ولایت، عیدسعید غدیر گفت:عید سعید غدیر مظهر ولایت و امامت است و یکی از پیام های غدیر مسأله رهبری و صفات و خصوصیات او است، هر کس نمی تواند رهبر و جانشین پیامبر(ص) در جامعه اسلامی باشد، رهبر باید کسی همانند حضرت علی(ع) باشد.

حجت الاسلام عباس رضی گفت: عید غدیر خم از اعیاد بزرگ و مهم تشیع و جهان اسلام است که این ایام باید با برپایی هر چه با شکوه تر جشن ها همراه باشد و باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت های موجود، در راستای ارتقای جایگاه ولایت و شناخت آن استفاده شود .

وی خاطر نشان کرد: آنچه امروز باید همه امت اسلامی از غدیر درس و عبرت بگیرند این است که باید حول محور ولایت عمل کنند زیرا دشمن از ولایت به شدت هراسان است و همه سربلندی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکت ولایت و ولایت پذیری مردم و مسئولان در نظام است.

رضی تصریح کرد: امروز یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتن ولایت فقیه است و این یک نعمتی از نعمت های خدا برای این مردم و نظام است و باید قدر شناس نعمت خدا بود تا مورد غصب و خشم خدا قرار نگیریم همچنین امام علی(ع) در یکی از خطبه‌ها که در روز غدیر خواندند به مردم توصیه فرمودند که پس از پایان این تجمع به خانه‌های خود بروید،‌ به خانواده خود وسعت بخشید و به برادران خود نیکی کنید و خدا را بر نعمتی که به شما ارزانی داشته است سپاس بگویید. نیکی در این روز و ابراز عاطفه و محبت به یکدیگر در این عید موجب رحمت و لطف خدا می‌شود زنده نگه داشتن این عید که این از وظایف معتقدان به ولایت علوی است و برگزاری جشن در این روز، سنت دینی و مقدس به شمارمی رود.

ارسال نظرات