مدیرکل امور شاهد آموزش وپرورش با بیان اینکه جامعه فرهنگی کشور تعداد ۴۹۷۶شهید تقدیم اسلام ونظام جمهوری اسلامی کرده است، گفت: رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان رامی‌توان اولین شهید دولت نام برد.
کد خبر: ۹۰۵۱۷۵۴
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان، محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد آموزش و پرورش از ایجاد المان شهدای دولت که در هنگام شهادت در آموزش و پرورش مسئولیت داشتند خبر داد: جامعه فرهنگی کشور تعداد ۴۹۷۶ شهید تقدیم اسلام و نظام جمهوری اسلامی کرده است. از این تعداد شهید حدود ۱۸۱ شهید دارای سمت و مسئولیت در جبهه و یا در پشت جبهه هستند.

مدیرکل امور شاهد آموزش و پرورش بیان کرد: از تعداد ۱۸۱ شهید حدود ۳۰شهید در هنگام شهادت دارای مسئولیت دولتی بودند که یا به صورت رزمنده در جبهه و یا به دست منافقین ترور شده اند. به عنوان مثال شهید ایرانمنش به عنوان مدیرکل استان کرمان به دست منافقین ترور شدند که ایشان با شهید باهنر پسر دایی ‌پسر عمه بودند. یا شهید صمد صالحی به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان را میتوان اولین شهید دولت نام برد. زیرا در دوم مهر سال ۵۹ در آبادان بر اثر بمباران ادار ه آموزش ‌پرورش آبادان به همراه ۳۰ فرهنگی دیگر به شهادت رسیدند.

رزاقی اظهار کرد: در بین این شهدا می توان به شهیدان قلیوند فرماندار کنگاور در عملیات مرصاد و حامد جرفی فرماندار هویزه اوایل جنگ در هویزه نام برد که به شهادت رسیدند.  شهدای ستادی مانند شهیدان شهسواری، کاظم موسوی،  سلیمی جهرمی،  شرافت دارای سمت به عنوان معاون وزیر یا رئیس سازمان و شهیدان استکی، دهقان به عنوان نماینده مجلس در واقعه هفت تیر به شهادت رسیدند. شهید رضایی به عنوان کارشناس گزینش در ستاد در منطقه طلاییه به شهادت رسیده‌اند.

مهر/

ارسال نظرات