خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطرح کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با تغییر کاربری باغ سالاریه برای تاسیس شعبه دانشگاه امام صادق (ع) موافقت نکردیم و پیشنهاد تملک زمین توسط شهرداری و واگذاری زمین دیگر به این دانشگاه ارائه شده است.
کد خبر: ۹۰۵۱۷۵۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
مخالفت با تغییر کاربری باغ سالاریه برای تاسیس دانشگاه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن بهشتی با اشاره به رشد جمعیت استان قم اظهار کرد: رشد جمعیت استان در دهه ۵۰ تا دهه ۷۰ بیشتر از رشد جمعیت در زمان کنونی بود، در آن دوره رشد جمعیت قم حتی به بیش از ۱۰ درصد هم رسید، اکنون مهاجرت به شهر قم نسبت به گذشته کمتر شده، البته بسیاری از روستا‌های قم هم در این سال‌ها خالی از سکنه شده است.

وی ادامه داد: در طرح تفصیلی شهر قم چند قطعه آموزشی در بلوار غدیر پیش بینی شده است، اما در بسیاری از اوقات، سرعت ساخت واحد‌های مسکونی از سرعت ساخت کاربری‌های دیگر پیشی می‌گیرد، به همین دلیل کمیته‌ای را در استان قم تشکیل دادیم تا همزمان با بحث سکونت در یک منطقه ایجاد کاربری‌های دیگر در آن منطقه براساس طرح تفصیلی شهر هم صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: زمین‌های زیادی را کارگروه زیربنایی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان به سرمایه گذاران واگذار کردیم، به دنبال پیگیری برای بهره برداری از این نیروگاه‌ها هستیم و به دنبال ایجاد یک سایت هزار هکتاری در استان قم هستیم تا در این سایت قطعات زمین را همچون شهرک‌های صنعتی به سرمایه گذاران برای تولید برق خورشیدی واگذار کنیم.

بهشتی با اشاره به بحث تغییر کاربری باغ‌ها در شهر قم اظهار کرد: کمیسیون ماده پنج در چند سال اخیر مصوبه‌ای برای تغییر کاربری باغ‌های شهر قم نداشته است، به دنبال صیانت از باغ‌های این شهر هستیم، در این راستا، چند سال پیش تمام باغ‌های شهر قم برای نخستین بار در کشور خارج از محدوده این شهر شد تا باغ‌های قم حفظ شود.

وی ادامه داد: در گذشته صاحبان برخی از باغ‌های شهر قم به مرور این باغ‌ها را خشک کردند تا به زمین‌های لم یزرع تبدیل شوند و سپس خود اهالی محل درخواست تغییر کاربری آن باغ‌ها را بدهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری باغ‌های شهر قم تحت فشار نیست، با تغییر کاربری باغ سالاریه برای تاسیس شعبه دانشگاه امام صادق (ع) موافقت نکردیم و پیشنهاد تملک زمین توسط شهرداری و واگذاری زمین دیگر به این دانشگاه را دادیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها