در آخرین جلسه ستاد هماهنگی برگزاری یادواره سردار شهید قلی پور مطرح شد؛

نقش به‌سزای شهید سیرت نیا در شناساندن شهید قلی پور/ حفظ وحدت تأکید شهید قلی پور در مقابل توطئه دشمنان بود

در آخرین جلسه ستاد هماهنگی برگزاری یادواره سردار شهید حاج محمود قلی پور و ۱۹۸ شهید عملیات کربلای ۲ به نقش به‌سزایی شهید سیرت نیا در شناساندن سیره عملی شهید قلی پور اشاره و حفظ وحدت از جمله تأکیدات شهید در مقابل توطئه دشمنان برشمرد شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۷۸۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آخرین جلسه ستاد هماهنگی برگزاری یادواره سردار شهید حاج محمود قلی پور و ۱۹۸ شهید عملیات کربلای ۲ امشب با حضور اعضای ستاد در رشت برگزار شد.

استاندار گیلان در این نشست با اشاره به محتوای پر مغز وصیت نامه شهید حاج محمود قلی پور اظهار کرد: وحدت و حفظ آن از جمله مسائلی است که شهید قلی‌پور نسبت به آن در وصیت نامه خود تاکید داشته است.

مصطفی سالاری با بیان اینکه شعار تاکید بر وحدت و حفظ آن در دهه ۶۰ یکی از نکات برجسته در وصیت نامه شهید قلی پور است افزود: باید تأکید شهید که همان وحدت است به عنوان رویکرد همگرایی در بین همه نیروها مدنظر باشد و در مقابل توطئه های دشمنان همه در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

وی وحدت کلمه را نیاز ضروری جامعه کنونی ایران اسلامی دانست و گفت: تاکید بر وحدت و حفظ آن در اغلب وصیت نامه های شهدا دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که باید همگان نسبت به این مهم توجه وافری داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه رشت و دبیر ستاد برگزاری یادواره شهید قلی پور و ۱۹۸ شهید عملیات کربلای ۲ نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه های متنوعی قبل از برگزاری یادواره شهید قلی پور و ۱۹۸ شهید عملیات کربلای ۲ در رشت صورت گرفته که برگزاری شب خاطره، قرائت زیارت عاشورا در منزل شهید و برگزاری صبحگاه مشترک از مهمترین برنامه ها بوده است.

سرهنگ مصطفی پور با بیان اینکه حفظ ارزش های شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره‌های شهدا نیز در همین راستا است افزود: یادواره شهید قلی پور و ۱۹۸ شهید عملیات کربلای۲ عصر روز شنبه در گلزار شهدای رشت با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور رشت برگزار می شود.

مسئول معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به نقش شهید مدافع حرم سید اسماعیل سیرت نیا در تبیین سیره عملی شهید قلی پور و ۱۹۸ شهید عملیات کربلای ۲ اظهار کرد: عظمت برگزاری یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ و شهید حاج محمود قلی پور امروز مرهون زحمات و تلاشهای روشنگرایانه شهید سید اسماعیل سیرت نیا در گذشته است.

سرگرد روح الله اسماعیلی با بیان اینکه طی ۱۵ سال اخیر شهید سید اسماعیل سیرت نیا نقش بسزایی در تبیین سیره شهدا از جمله شهدای دفاع مقدس داشته افزود: امروزه عالی‌ترین مقام اجرایی استان و نماینده ولی فقیه در گیلان درگیر برگزاری یادواره شهید قلی پور و ۱۹۸ شهید عملیات کربلا۲ هستند که این سطح از برگزاری یادواره نتیجه زحماتی است که شهید سیرت نیا در شناساندن شهید قلی پور و همرزمانش در عملیات کربلای ۲ و کربلای ۵ متحمل شده است.

وی با بیان اینکه کار برای شهدا یقینا نتیجه بخش است گفت: شهادت مزدی بود که شهید سیرت نیا و امثال آنها در راه رضای خدا به واسطه شهدا و کار برای آنها از خداوند گرفته اند.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعی، همرزم شهید حاج محمود قلی پور نیز در این نشست با اشاره به سیره عملی شهید حاج محمود قلی پور به بیان خاطره ای از دوران حضور مشترکشان در جبهه‌ای نبرد اشاره کرد و به جزئیاتی از فراز و فرودهای ازدواج شهید با همسرش پرداخت.

به گزارش فارس، همسر شهید قلی پور نیز در ابتدای این مراسم به بیان فضایل اخلاقی شهید و سیره عملی وی در دوران قبل و بعد از انقلاب مواردی را مطرح کرد.

انتهای پیام/3390

ارسال نظرات