اولین اکوماراتن جنگلی ایران،همزمان با عید غدیر خم در دو مسافت ۴۲ و ۲۱ کیلومتر در جنگل ابر شاهرود بذگزبر می شود.
کد خبر: ۹۰۵۱۸۸۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اکوماراتن جنگل ابر شاهرود در دو بخش ماراتن ۴۲ کیلومتر و نیمه ماراتن ۲۱ کیلومتر در روز پنج شنبه مصادف با عید سعید غدیر در روستای هدف گردشگری ابر برگزار می‌شود.
این اکوماراتن یک رویداد گردشگری ورزشی است که با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار می‌شود.
معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فراهم شدن زمینه حضور گردشگران خارجی و پخش مستند‌های این برنامه از شبکه‌های ملی و بین المللی از جمله دستاورد‌های این رویداد می‌باشد.
مجری برگزاری اکوماراتن جنگل ابر، افضلی از حضور دوندگان بین‌المللی در این اکوماراتن خبر داد و گفت: دوندگانی از جمله پائولو ونتورینی دارنده رکورد گینس از کشور ایتالیا که در تابستان ۲۰۱۷ موفق به ثبت رکورد جدید از دویدن در کویر لوت به عنوان گرمترین منطقه کره زمین به مدت ۱۲ ساعت شده است و محمد الحنصال از دوندگان مطرح و صاحب نام اولترا ماراتن کشور مراکش دراین ماراتن شرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه تا کنون در ایران اکوماراتن جنگلی برگزار نشده است، گفت: برگزاری این رویداد‌ها در تغییر نگاه جهان به ایران موثر است.
افضلی از حضور ۵۰ دونده مطرح کشوری در این اکوماراتن خبر داد و افزود: در نظر است این اکوماراتن در سال آینده و در استان سمنان در سطح بین الملل برگزار شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها