نشست شورای فرهنگ عمومی و صیانت از حقوق شهروندی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امام‌جمعه و فرماندار اشکذر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۹۰۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر؛ هم‌زمان با هفته دولت، نشست شورای فرهنگ عمومی و صیانت از حقوق شهروندی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امام‌جمعه و فرماندار اشکذر برگزار شد.

فرماندار اشکذر در این نشست اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط مردم را به‌عنوان مهم‌ترین دستاوردهای این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگر مکان مناسب برای برگزاری برنامه‌های مناسبتی فرهنگی در شهرستان احساس می‌شود که تلاش برای تحقق آن در حال انجام است.

«محمدعلی شاه‌حسینی» اهمیت کاستن از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی توسط مسئولین را یادآور شد و عرضه داشت: در همین راستا و در چارچوب برنامه‌های دولت تدبیر و امید کارگروه‌های مختلفی به‌منظور گردآوری کمبودها، نواقص و درخواست‌های مردمی در جهت تحقق این مهم تشکیل‌شده است.

وی با تشریح برخی از مشکلات اجتماعی ادامه داد: فعالیت‌های کارشناسی و نتایج حاصله برای سمت‌وسو بخشیدن به مناسبت‌های مذهبی و اجتماعی و نیز کاستن از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان به‌عنوان این دستاورد قلمداد نمود.

افزایش نشاط اجتماعی در جامعه موضوع دیگری بود که فرماندار اشکذر بر آن تأکید کرد و از همکاری مردم، دستگاه‌ها و سمن‌ها برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و نشاط‌آفرین به‌ویژه در مناسبت‌های مذهبی قدردانی نمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان نیز مهم‌ترین کارکرد این شورا را اجماع مسئولین ارشد استانی و شهرستانی برای ترسیم سند چشم‌انداز فرهنگی و برنامه‌ریزی برای تحقق آن برشمرد و افزود: در همین راستا سند آینده‌پژوهی فرهنگی در دورنمای کوتاه و بلندمدت برای استان تهیه‌شده است.

«مجید جوادیان زاده» تصریح نمود: یکی از اهداف این سند، تصویرسازی روشن و شفاف از بازه‌های زمانی سه، پنج و ١٠ ساله استان برای کاهش بستر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی با تأکید بر اهمیت مداخله‌گری اعضای شورای فرهنگ عمومی در تصمیم‌گیری اجتماعی عنوان کرد: ضروری است مسئولین باهدف گذاری در برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی، ضمن تقویت ساختار این شورا زمینه را برای افزایش روحیه امید در جامعه فراهم آورند.

در پایان این نشست احکام به اعضای شورا تقدیم شد.

 

ارسال نظرات