نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

علت خصومت دشمنان با نظام، هویت اسلامی انقلاب است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش تخصصی تبیینی یاوران غدیر در جمع روحانیون نیروهای مسلح مستقر در تبریز با بیان اینکه اصلی ترین علت خصومت دشمنان با نظام، هویت اسلامی انقلاب است، گفت: مهم‌ترین عامل بقای انقلاب ایمان و اعتقاد مردم است و مسئولیت روحانیت در حفظ این عامل بسیار مهم بوده و توطئه های نرم دشمنان با مجاهدت روحانیون بی اثر می شود.
کد خبر: ۹۰۵۱۹۲۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم افزود: طی قرن‌های گذشته همواره استعمارگران و دشمنان اسلام برای اینکه ملت‌ها را مسخ کرده و از اسلام ناب محمدی دور کنند، توطئه‌ها و ترفندهای گوناگونی را علیه روحانیت شکل داده‌اند.

وی یکی از محورهای توطئه بیگانگان را تلاش برای جدایی دین از سیاست و جدایی روحانیت از مردم عنوان و بیان کرد: نهضت ملت مسلمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) این توطئه را خنثی و موجب احیای ارزش‌های دینی شد و انقلاب اسلامی زمینه فعالیت‌های فرهنگی را برای روحانیت فراهم آورد.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه علمای شیعه همواره مسئولیت هدایت جامعه را برعهده داشته‌اند، اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با پدید آمدن افق‌های تازه، مسئولیت‌های سنگینی بر عهده روحانیت جهت حفظ و تداوم آرمان‌های انقلاب گذاشته شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جدایی روحانیت از نظام و انقلاب هیچگاه امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: نقش‌های بی‌بدیل مدیریتی و فرهنگی روحانیت در طول انقلاب اسلامی نمونه‌های بارز این حقیقت است، روحانیت همواره به عنوان بسیج کننده مردم در عرصه‌های مختلف عمل کرده و خواهند کرد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: روحانیت نه تنها در ترویج فرهنگ ایثار پیشتاز بوده اند بلکه در راستای نهادینه شدن فرهنگ جهاد و شهادت نیز نقش های بی نظیری ایفا کرده اند به طوریکه از هر هزار طلبه چهل طلبه به شهادت رسیده‌اند و این در حالی است که در بقیه اقشار از هر هزار نفر چهار نفر شهید شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت در اندیشه حضرت امام قابل تبیین است، عنوان کرد: اخلاق، تقوا، علم و دانش انقلابی‌گری روحانیت مد نظر حضرت امام بود.

حجت الاسلام آل هاشم تبیین مفاهیم اسلام، ورود به مسائل سیاسی، پشتیبانی از ماهیت انقلاب اسلامی، مبارزه با خرافات و مواجهه با شبهات، توجه به اخلاق و تهذیب نفس در حوزه‌ها، توجه به تحول و روزآمدی و زمان شناسی، اعمال مدیریت راهبردی، ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی و تلاش برای خلاقیت گفتمان سازی در امر تبلیغ، از جمله وظایف روحانیت برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر حفظ صمیمت با مردم  و داشتن زی طلبگی در بین روحانیون گفت: رفتار روحانیت باید با مردم صمیمی باشد چراکه با این خلق و خوی اسلامی میتوانند علاوه بر اثر گذاری در بین آحاد جامعه از نظام اسلامی دفاع کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار