خبرهای داغ:
کارشناس اقتصاد گفت: جوانانی که در زمینه ساخت موشک در دنیا خوش درخشیدند قطعا می توانند در زمینه خودرو هم به کشور کمک زیادی بکنند اما آقایان تکنوکرات ها نمی گذارند مدیریت جهادی وارد حوزه اقتصاد شود.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۱۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، روح الله ایزدخواه امروز(8 شهریور) در جمع دانشجویان طرح ولایت دانشجویان خراسان جنوبی با بیان اینکه یک جریانی نمی‌خواهند که بسیجی‌ها عقبه اقتصادی انقلاب را بشناسند، گفت: اینها نمی خواهند که دانشجویان بسیجی نسل امروز بدانند جوانان دهه شصت چه کار می کردند و چه عمیق به اقتصاد می پرداختند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر آرمان های انقلاب در مباحث اقتصادی نشناسید هیچ اتفاقی در اقتصاد نخواهد افتاد، گفت: 70 درصد گفتمان انقلاب امروز در حوزه اقتصاد است، امام راحل همان اول انقلاب می گفتند ما می خواهیم روی پای خود بایستیم و نمی خواهیم به نفت تکیه کنیم و باید صنعت کشور پیشرفت کند.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مزیت‌های کشاورزی کشور کلا از آن غفلت شده اما امام راحل اعتقاد داشت در حوزه کشاورزی برای 300 میلیون نفر می شود اشتغال ایجاد کرد، اظهارداشت: در دهه 70 در تلویزیون شهرنشینی را تبلیغ می‌کردند و روستاها را مسخره می کرد، بعد اردوهای جهادی رفت و به کمک جهاد سازندگی به روستائیان روحیه ماندن در روستا و کار و تلاش را دادند.

 

ایزدخواه با اشاره به اینکه امام راحل اعتقاد داشت یک موی کوخ نشینان به تمام کاخ نشینان می ارزد، گفت: اوایل انقلاب هیچ تجهیزات نظامی نداشتیم اما امروز موشک هایی می سازیم که اسرائیل را مبهوت کرده است، اینها همان مهندسان جوان و جهادی کشور هستند، چرا این علم نمی تواند خوردو پراید و ماشین سازی را جلوببرد؟ قطعا می تواند اما برخی ها نمی گذارند.

 

وی افزود: جوانانی که در زمینه ساخت موشک در دنیا خوش درخشیدند قطعا می توانند در زمینه خودرو هم به کشور کمک زیادی بکنند اما آقایان تکنوکرات ها نمی گذارند مدیریت جهادی وارد حوزه اقتصاد شود.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه خودکفایی و استقلال اقتصادی، توسعه کشاورزی روستاها، زنجیره علم و فناوری و صنعت و پیشرفت و اقتصاد مقاومتی آرمان های اقتصادی امام و رهبری است، تصریح کرد: همین تحریم ها باعث پیشرفت کشور شده است، پس می توان از تحریم به عنوان فرصت استفاده کرد.

 

ایزدخواه با بیان اینکه شرکت های پیمانکاری برای پروژه های دولتی شش برابر واقعی پول می گیرند و ناقص تحویل می دهند، این در حالی است که مخترعین التماس می کنند که پول نمی خواهند اما مسئولان بر سر راه آنها سنگ اندازی نکنند، افزود: در جلسه ای که بیش از 200 نفر از نخبگان با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور داشتیم همه نخبگان تنها خواسته آنها عدم سنگ اندازی مسئولان سرراه آنها بود.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی سالهاست که از سرمازدگی رنج می برد، چرا مسئولان جهاد کشاورزی کارگروهی برای راهکار خشکسالی تشکیل نمی دهند؟ افزود: 65 درصد آبهای روان ما در کشور هدر می رود، در حالی که در فیلیپن در بالاترین نقطه کوه برنج می کارند.

 

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مسئولان به دانشجویان جهادگر برای حل معضلات کشاورزی ماموریت دهند تا بررسی کنند، تنها گروههای به برخی روستاهای دوردست می روند جهادی ها هستند، گفت: نفی خام فروشی نفت، نفی صنعت مونتاژ، احیا و اولویت دهی به بخش کشاورزی و آبادانی و سازندگی از شعارهای اقتصادی انقلاب است.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها