خبرهای داغ:
۳ پروژه شرکت فولاد غرب آسیا از جمله تصفیه خانه پساب فاضلاب این شرکت با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۳۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
افتتاح ۳ پروژه شرکت فولاد غرب آسیا با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سه پروژه در شرکت فولاد غرب آسیا عصر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

نخستین پروژه تصفیه خانه پساب صنعتی بود که این تصفیه خانه روزانه ۵۰۰ مترمکعب آب آلوده به انواع اسید و روغن را تصفیه می‌کند و آن را به آب کشاورزی تبدیل خواهد کرد که پنج میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد.

دومین پروژه خط اسلیتینگ با اعتبار هفت میلیارد تومان و ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال بود که افتتاح این پروژه برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۵ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال به وجود آورد.

پروژه سوم هم خط هیدروژن کارخانه فولاد غرب آسیا بود که سوخت مورد نیاز برای کارخانه را تامین می‌کند، این طرح ۶۵۰ هزار یورو و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشت.

همچنین ۳۰ قطعه اساسی موردنیاز کارخانه فولاد غرب آسیا که توسط مهندسان این کارخانه ساخته شد، با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به نمایش درآمد و کارخانه فولاد غرب آسیا تا ۸۵ درصد به لحاظ قطعات یدکی از واردات بی نیاز شد.

پس از افتتاح پروژه‌های شرکت فولاد غرب آسیا و بازدید لاریجانی از بخش‌های مختلف این شرکت، جشن دستیابی به تولید ۴۰ هزار تن شرکت فولاد غرب آسیا با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نادر سلیمانی در ابتدای این مراسم با اشاره به حمایت مدیران استان قم از شرکت فولاد غرب آسیا اظهار کرد: استاندار قم و مدیر بانک سپه حمایت زیادی از شرکت فولاد غرب داشتند و این حمایت موجب احیای دوباره شرکت فولاد غرب آسیا و رسیدن به ظرفیت کامل این شرکت شد.

وی ادامه داد: تمام قطعات مورد نیاز شرکت فولاد غرب آسیا را در خود این شرکت ساختیم و دیگر نگرانی در خصوص قطعات در شرکت فولاد غرب آسیا و تحریم نداریم.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا افزود: ظرفیت ۵۰۰ هزار تنی این شرکت محقق شده است و شرکت ۶۰۰ نیرو دارد. شرکت فولاد غرب آسیا دارای بدهی مالیاتی و بدهی معوقه بانکی نیست، به دنبال افزایش ظرفیت شرکت تا ۸۰۰ هزار تن هستیم و در صورت حمایت امکان تحقق این افزایش ظرفیت و جذب ۳۶۰ نیرو دیگر تا دو سال آینده وجود دارد.

سلیمانی با اشاره به طرح تولید فولاد گالوانیزه در شرکت فولاد غرب آسیا اظهار کرد: این طرح با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن در سال، ۳۴۰ نفر اشتغال زایی دارد و پیشرفت فیزیکی طرح ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: رمز موفقیت طرح احیای شرکت فولاد غرب آسیا حمایت از نیروی انسانی در این شرکت بود، پرداخت به روز حقوق در شرکت انگیزه نیرو‌ها برای کار را دو برابر کرد.

محمد کاظم چقازردی در ادامه این مراسم با اشاره به وضعیت نظام بانکی اظهار کرد: این نظام با چالش‌هایی از جمله اضافه برداشت از بانک مرکزی مواجه است، اما بانک سپه نه اضافه برداشت از بانک مرکزی و نه بدهی به این بانک ندارد و در بانک سپه نیاز به نقدینگی بانک‌های دیگر را برطرف کردیم.

وی ادامه داد: بانک سپه در دو سال و نیم اخیر ۶ میلیارد دلار تبادل ارزی داشت و در این بانک بیش از ۱۲ میلیارد دلار تامین مالی برای بخش صنعت و معدن از جمله پالایشگاه بیدبلند انجام دادیم، بانک سپه جزو سه بانک برتر در پرداخت تسهیلات در طرح رونق تولید بود.

مدیر عامل بانک سپه خاطرنشان کرد: شرکت فولاد غرب آسیا هنوز در حال زیان دهی است، اما در حال خارج شدن از زیان دهی است و در صورت داشتن طرح مالی از طرح توسعه آن حمایت می‌کنیم، همچنین باید سهامداران شرکت هم از آن حمایت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها