خبرهای داغ:
گفتگو با بنیانگذار تکنیک های نوین پیرایشگری در ایران؛

کوتاه کردن مو با دو دست و ۲۲قیچی؛ اعتبار جهانی پیرایشگر تبریزی

بنیانگذار سبک ها و تکنیک های جدید پیرایشگری در ایران، دارنده عنوان پیرایشگر نوآور دنیا در سال ۲۰۰۶ در گینس، پنجه طلایی و قیچی طلایی ایران، کوتاه کردن مو همزمان با دو دست و ۲۲قیچی برای نخستین بار در ایران، اینها را که کنار هم بگذاری می شود پدرام محمدیان.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۳۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسج از آذربایجان شرقی، پدرام محمدیان پیرایشگری است که در مسابقات ملی مهارت پیرایشگری با زبان تکنیک سخن می گوید و به تعبیر داوران پنجمین جشنواره ملی مهارت کشور می توان از او به عنوان پدیده این رقابت های ملی نام برد.

چه فرقی می کند نام تبریز را چه کسی بر سر زبان ها بیاندازد، هنرمندی که جایزه جشنواره کن را به دست می آورد یا هنرمندی که نقاشی میخی انجام می دهد یا دستان هنرمندی که تارو پود فرش در هم می آمیزد و فرش های جام جهانی را بافته و سفیر فرهنگی ایران در دنیا می شود یا پیرایشگری که با شکست رکورد پیرایشگر اسپانیا در پنجمین مسابقات ملی مهارت کشور در سازمان فنی و حرفه ای در تهران و ارائه دو تکنیک جدید قیچی طلای این رقابت ها را کسب کرده و عنوان دار مقام قهرمانی می شود، همه آن ها یک هدف دارند و آن معرفی تبریز به عنوان شهری است که در همه عرصه ها حرفی برای گفتن دارد.

 محمدیان وقتی در جایگاه قهرمانی قرار می گیرد و مدال طلا بر گردنش آویخته می شود تمام زحمت هاو  تلاش های شبانه روزی و سختی هایی که برای به دست آوردن این مقام کشیده است همچون فیلمی مقابل دیدگانش قرار می گیرد و او آن ها را مرور می کند.

از روزی که تصمیم گرفت شغل پیرایشگری را انتخاب کند تا لحظه ای که برای کسب قیچی طلا پنجمین جشنواره ملی پیرایشگری از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

رو در رو با پدرام محمدیان سخن می گوئیم تا برایمان از روزهایی بگوید که تصمیم گرفت متفاوت از دیگر پیرایشگران باشد چراکه هر کدام از رکوردهایی که ثبت کرده است سوژه های متفاوت و جذابی برای نوشتن یک گزارش است.

کوتاه کردن مو با دو دست و ۲۲قیچی؛ اعتبار جهانی پیرایشگر تبریزی

در کارنامه کاری وی سال ۸۲، سالی است که او تصمیم می گیرد برای نخستین بار کاری متفاوت انجام دهد بنابراین او دست چپ خود را به یاری می گیرد تا بتواند همزمان با دو دست موهای مشتریان خود را کوتاه کند، با تلاش و ممارست زیاد به این کار موفق می شود و سپس رفته رفته نام پیرایشگر دو دست و دو قیچی بر سر زبان ها می افتد و او پس از دو قیچی تعداد قیچی های خود را به هشت عدد می رساند.

محمدیان از مسابقات ملی مهارت سال ۸۲ به عنوان سکوی پرش موفقیت های خود یاد کرد و گفت: برای نخستین بار این سبک و تکنیک را در مقابل چشم داوران انجام دادم و بعد از اتمام این مسابقات فعالیت های خود را افزایش داده و تعداد قیچی ها را به ۲۲ عدد اضافه کردم.

آنهایی که مشتاقان و از بینندگان پروپاقرص برنامه های تلویزیونی هستند مطمئنا برنامه «تو کی هستی» را به خاطر می آورند که در آن برنامه پدرام محمدیان برای نخستین بار کوتاهی مو همزمان با دو دست و ۲۲ قیچی را به نام خود ثبت کرد.

پدرام محمدیان حالا اعتبار جهانی دارد چراکه پس از انجام کوتاهی مو با دو دست و ۲۲ قیچی از سوی موسسه گینس در سال ۱۳۸۵ برابر با سال ۲۰۰۶ میلادی به عنوان نوآورترین پیرایشگر دنیا معرفی شد.

جدیدترین رکورد او مربوط به شکست رکورد پیرایشگر اسپانیایی در پنجمین جشنواره ملی مهارت است، او آخرین اخبار دنیای پیرایشگری را به جدیت دنبال می کند، وقتی می شنود پیرایشگر اسپانیایی در جدیدترین تکنیک خود با استفاده از یک حلقه قیچی موی مشتریان خود را کوتاه می کند او نیز به این فکر می افتد تا بدون استفاده از حلقه های قیچی این کار را انجام دهد.

محمدیان در این خصوص گفت: چند ماه پیش از آغاز پنجمین جشنواره ملی مهارت متوجه شدم پیرایشگر اسپانیایی با یک حلقه قیچی این کار را انجام می دهد من نیز تصمیم گرفتم برای اینکه رکورد او را شکسته باشم بدون استفاده از حلقه های قیچی موی مشتریان خود را کوتاه کنم.

وی ادامه داد: بنابراین ماه ها تمرین و تکرار کردم تا بتوانم در پنجمین مسابقات ملی مهارت کشور در سازمان فنی و حرفه ای تهران بدون استفاده از حلقه های قیچی و همزمان دو قیچی و دو دست رکورد او را شکسته و برای نخستین بار در دنیا این کار را به نام خود ثبت کنم.

محمدیان با اشاره به اینکه این رقابت ها مرحله به مرحله انجام گرفت اظهارداشت: در این رقابت ها من در دو مرحله مو کوتاه کردم، در مرحله اول بدون نگاه کردن به دست های خود و نگاه در جهت مخالف همزمان با یک قیچی در دست راست موی مشتری و با یک قیچی در دست چپ  موی سر خودم را و در مرحله دوم نیز بدون استفاده از حلقه های قیچی مو کوتاه کردم.

بنیانگذار روش ها و تکنیک های نوین پیرایشگری در ایران در ادامه در مورد نحوه برگزاری مسابقات ملی مهارت گفت: سازمان فنی و حرفه ای کشور طی سال های اخیر با یک ابتکار و خلاقیت جدید اقدام به برگزاری مسابقات ملی پیرایشگری مردانه در سطح کشور کرده است.

برگزاری مسابقات ملی مهارت با حضور پیرایشگرانی که صاحب تکنیک و مهارت های خاصی در حرفه پیرایشگری هستند برگزار می شود.

شرکت کنندگان در جشنواره ملی مهارت در یک رقابت چند مرحله ای و با نظارت کارشناسان و بازرسان سازمان فنی و حرفه ای کشور و داوران مطرح و ممتاز کشوری به رقابت می پردارند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی پیرایشگری در دبی گفت: سال گذشته رقابت های جهانی پیرایشگری در ابوظبی برگزار شد و عوامل برگزاری پنجمین جشنواره ملی مهارت از نزدیک در این رقابت ها حضور داشتند بنابراین می توان گفت این دوره از رقابت ها به آیتم ها و استانداردهای جهانی خیلی نزدیک بود و درحد و اندازه نمایشگاه ها و مسابقات ابوظبی برگزار شد.

معصومه درخشان

ارسال نظرات
پر بیننده ها