خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت:به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و رانت، ۳ نقطه محل برای ساخت باغ ویلا در استان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۸۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرگزای بسیج، علی فرخزاد در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد:۴۰۰پروژه دولتی نیمه تمام در استان داریم که به ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: اگر تکمیل پروژه ها با همین روال پیش برود ، بهره برداری از آنها ۱۰ سال زمان نیاز دارد اما با مشارکت بخش خصوصی سعی داریم در یک بازه زمانی ۳ساله این پروژه ها را تکمیل کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد:طرح مسکن امید یکی از پروژه های بازآفرینی است که چندین زمین برای اجرای این پروژه در استان شناسایی شده است.
فرخزاد ادامه داد:یکسازی پروژه ها در برگزاری مناقصه ها ی و عقد قراردادها یکی از کارهایی است که در استان انجام شده است.
وی عنوان کرد:الان تمام مناقصه ها و عقد قراردادها از طریق برگزاری تشریفات مناقصه انجام می شود که به کیفیت اجرای پروژه ها کمک می کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه در زمینه عمران و آبادانی روستا توانستیم گام موثری برداریم، تصریح کرد: الان ۳۰ درصد از اعتبارات ارزش افزوده به دهیاری ها اختصاص می یابد که موجب شده بسیاری از روستاهای استان کوچه خاکی ندارند و توانستیم هم افزایی برای عمران و آبادانی روستاها را داشته باشیم.
فرخزاد گفت:در ۳۰ روستا تجهیز خانه های ورزشی را داشتیم که در راستای عمران و آبادانی روستاها بوده است.
وی با اشاره به اینکه حفظ باغات سنتی خیلی مورد توجه است، بیان کرد: با سیاست هایی که استاندار ابلاغ کرده است هیچ تغییر کاربردی در فضاهای سبز استان نداریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود:۱۰۰ هکتار از باغات سنتی استان که در بالای اتوبان تهران-قزوین -زنجان قرار دارد را برای معوض به باغداران درنظر گرفتیم.
فرخزاد اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سنتی در استان داریم که۵۰۰ هکتار آن در معرض خطر است و سعی داریم مالکیت آنها را برعهده بگیریم تا با یک روش مناسب بتوانیم آن ها را حفظ کنیم.
وی خاطرنشان کرد:باغداران هم تمایل به انجام این کار را دارند و سعی به اجبار برای تملک این باغات نداریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد:۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث تصفیه خانه شریفیه پیش بینی شده است و پساب فعلی جز برای درختکاری و مواردی از این قبیل برای امور دیگری نباید مصرف شود.
فرخزاد بیان کرد: ۱۹۵ هکتار از اراضی کامان و زرشک را در نظر گرفتیم که به عنوان باغ ویلا استفاده کنیم.
وی افزود:یک منطقه دیگر به مساحت ۴۰۰ هکتار برای این امر در نظر گرفتیم و نقطه سوم اوقافی است تا بتوانیم این نیاز مردم را برطرف کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین یادآور شد:از سوی دیگر به دلیل فقدان این نقاط مشخص برای ساخت ویلا شاهد ساخت و ساز غیرمجاز و رانت هستیم.
انتهای پیام/پ۱۰۰۹/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها