خبرهای داغ:
امام جمعه قم با اشاره به اینکه ایران در مبارزه با تروریسم پیشگام بوده و به پیمان‌ها پایبند است، گفت: ملت ایران به ترامپ و اطرافیانش می‌گویند به فضل الهی در برابر همه توطئه‌های شما خواهد ایستاد؛ شما طعم تلخ شکست را خواهد چشید و ملت نیز بر مشکلات فائق می‌آیند
کد خبر: ۹۰۵۲۰۹۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
پیام ویژه ملت به ترامپ/نظرات مراجع تقلید در اصلاح قانون نظام بانکداری لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اینکه همه نعمت‌های عالم وسیله برای امتحان بشریت است، بیان کرد: یکی از نعمت‌هایی که می‌تواند منجر به سعادت ابدی و اخروی شود فرزندان سالم و خانواده سالم است.

وی با اشاره به اینکه اعمال بشر همه در پیشگاه خداوند باقی می‌ماند، یادآور شد: اگر کسی خط انحرافی ایجاد کرد تا زمانی که آن خط انحرافی ادامه پیدا کند در گناه آن شریک است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه تربیت اولاد خوب صدقه جاریه است، اضافه کرد: تربیت فرزندان صالح همانند بسیاری از امور دیگر دارای پاداش جاری و ادامه دار است.

وی با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم بیان کرد: غدیر وحدت آفرین و پرشکوه به عنوان عید بزرگ الهی باید در همه جهان اسلام بزرگ داشته شده و پیام سعادت بخش غدیر بر همه عالم سایه افکن شود.

اعرافی با بزرگداشت یاد شهدای اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای خدمت رسانی به مردم بیان کرد: امیدواریم با پایان هفته دولت و ارشادات رهبری مسؤولان با نفسی تازه و روحیه‌ای جدید به دنبال خدمت صادقانه به مردم باشند.

امام جمعه قم با اشاره به فرارسیدن روز تعاون اضافه کرد: تعاونی یکی از سه ضلع اقتصاد ایران اسلامی در قانون اساسی است و تعاونی‌ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی باشند.

وی با اشاره به تشکیل بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی در بخش ها‌ی مختلف در کشور تاکید کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته در بخش تعاون، ولی با سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد فاصله داریم. باید مردم کنار هم قرار گرفته و با تشکیل تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصاد شکوفاتر شود.

اعرافی به روز بانکداری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مقوله بانک همچنان محل سخن است؛ انتظار می‌رود در اصلاح قانون بانکداری اسلامی نظرات مراجع تقلید، اقتصاددانان و مبانی اسلام و خدمت خالصانه به مردم و توسعه سرمایه گذاری اصلاحات لازم صورت گیرد و حل مشکلاتی نظیر دیرکرد، سود‌های بانکی، تسهیلات و برخی دیگر از فعالیت‌های دیگر لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی باید احساس مسؤولیت بیشتری داشته باشد تا شاهد احیای صنعت و تولید بیشتر باشیم، خاطنرشان کرد: خدمات بانک‌ها را قبول داریم، ولی اصلاحاتی باید انجام شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه قم یکی از قطب‌های چاپ است و باید این استان در عرصه این صنعت به رشد و توسعه برسد، افزود: باید نسبت به حل مشکلات این بخش اهتمام بیشتری صورت گیرد.

اعرافی با اشاره به سوال صورت گرفته از رئیس جمهور در مجلس تاکید کرد: امیدواریم نکات مهمی که در سخنان رهبری در ملاقات هیأت دولت مورد توجه قرار گیرد. باید برای مهار گرانی، ایجاد اشتعال و حل مشکلات بر اقتصاد مقاومتی تکیه کرده و همکاری و عزم قوی‌تر و... در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت اتکا به منابع داخلی و نشان دادن قدرت در برخورد‌های خارجی تاکید کرد: در پایان هفته دولت قوای سه گانه و دیگر نهاد‌ها برابر حل مشکلات مردم تلاشی دوچندان داشته باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه ایران در حوزه دفاعی به دستاورد‌های ارزنده‌ای دست یافته است، اضافه کرد: ایران به رغم همه مشکلات در برابر تحریم‌های ظالمانه خواهد ایستاد؛ این ملت بزرگ و بسیجیان سرافراز به فضل الهی یک صف فولادین در برابر عهد شکنان شکل خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه ایران در مبارزه با تروریسم پیشگام بوده و به پیمان‌ها پایبند است، گفت: ملت ایران به ترامپ و اطرافیانش می‌گویند به فضل الهی در برابر همه توطئه‌های شما خواهد ایستاد؛ شما طعم تلخ شکست را خواهد چشید و ملت نیز بر مشکلات فائق می‌آیند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها