خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت:اکثریت جامعه می‌خواهند دولت تحول و تغییراتی در بدنه خود ایجاد کند و پیام مهم این پرسش‌ها این بود که کشور نیاز به تغییر دارد اما مشکلات مردم نیز نباید بماند.
کد خبر: ۹۰۵۲۱۰۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر بابیان اینکه سئوال مجلس از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در فضای آرام و بدون التهاب برگزار شد، اظهار کرد: طی این چهار دهه برای نخستین بار رئیس جمهور در مجلس حاضر و به سؤالات وکلای مردم پاسخ گفت که این خود جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی بود که نشان می‌دهد استبداد و خودکامگی در اینجا جایگاهی ندارد.
وی بابیان اینکه مجلس نه تنها در طرح سئوال از رئیس جمهور بلکه باید این روحیه پرسش گری را در همه ابعاد نظام نیز داشته باشد، افزود: اجرای نظام باید پاسخگوی مردم به صورت صریح، شفاف، واقعی و قانع‌کننده باشند و البته نکته مهم این پرسش گری تجلی اتحاد بین قوا نیز بود.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه در طرح سئوال از رئیس جمهور برخی دوست داشتند اختلاف و تشنجی در جامعه صورت گیرد، ابراز داشت: بااینکه سئوال کنندگان از جناح مخالف دولت بودند، اما رای مجلس نشان داد این مسئله فرا جناحی است بعد از چهل سال باید به بلوغ برسیم جناحی عمل کردن کار کودکانه قلمداد می‌شود.
امینی تصریح کرد: سئوال مجلس از رئیس جمهور نمونه بسیار خوبی بود که نشان داد رقبا و رفقای دولت جناحی رای ندادند و این پیام باید به همه اجزای دولت نیز تجلی پیدا کند.
وی افزود: مردم در مسائل بانکی قانع شدند، اما موضوع رکود اقتصادی قابل دفاع از نظر مردم نبود که نشان می‌دهد اکثریت جامعه می‌خواهند دولت تحول و تغییراتی در بدنه خود ایجاد کند و پیام مهم این پرسش‌ها این بود که کشور نیاز به تغییر دارد، اما مشکلات مردم نیز نباید بماند.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه همه قوا باید برای حل مشکلات جامعه به قوه مجریه کمک کنند، ابراز داشت: مسئولان استانی و شهرستانی نیز باید این پیام مجلس را به‌درستی درک کنند مسائل اقتصادی تنها صرف به مجلس و رئیس جمهور نیست و قابل استناد به‌کل جامعه است لذا آن‌ها نیز باید برای حل مشکلات چاره‌اندیشی و در این راستا به دولت کمک کنند.
امینی در ادامه تصریح کرد: در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم امسال در کل ایام دهه فجر مردم و مسئولان باید چهل‌سالگی انقلاب را ویژه توجه کنند، زیرا دشمنان نسبت به این چهل‌سالگی برنامه دارند و ما هم باید دارای برنامه باشیم.
وی افزود: در شرایطی که دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است باید همانند سنوات گذشته تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد در کنار ضعف‌ها سرمایه‌های بزرگ سیاسی، اعتقادی و معنوی نیز وجود دارد، ولی آن‌ها می‌خواهند که فقط بخش مشکلات مورد توجه مردم قرار گیرد.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه در این چهل ساله دشمنان به دنبال اختلافات مذهبی، قومی قبیله‌ای در ایران بودند، اظهار کرد: برای ریشه‌کنی انقلاب از هر ترفندی از جمله جنگ، مذاکره، فتنه ۸۸، تحریم اقتصادی، داعش و ایران هراسی استفاده کردند، اما ملت ایران در این چهار دهه این تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کردند و خیر آن برای مردم ملموس است.
امینی تصریح کرد: کشور با وحدت و یگانگی مسیر تعالی خود را علیرغم توطئه‌های گوناگون دشمنان تکیه‌بر منابع داخلی و نیرو‌های جوان وکار آمد طی کرد تحریم‌ها اگرچه دردسر‌هایی برای ایران داشت، اما ما را از نظر ساخت توان موشکی در داخل کشور در برابر نمی‌توانید‌های آن‌ها غنی کرد که به تعبیر امام راحل ملتی که رمضان دارد از گرسنگی نمی‌ترسد.
وی افزود: در مسائل بین‌المللی به گفته کارشناسان غرب آمریکا همواره در موضع دفاعی بوده است در شرایطی که سفیران آن‌ها در ایران و عراق و پاکستان حکمرانی می‌کردند امروز می‌بینیم نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای خاورمیانه نتوانستند جای پا درستی پیدا کنند و محدود شدن مرز‌های اسرائیل از واقعیت‌های منطقه و کار انقلاب اسلامی است.
امینی اضافه کرد: مرتب در این دهه اخیر دشمن با برنامه‌های نرم به مؤلفه‌های قدرت ما حمله و شبهه ایجاد کرد و در مواد غذایی دنیا مواد دارویی شیطنت می‌کنند که در این بین متاسفانه افرادی که از نظام نان می‌خورند به تکثیر این شبهات دامن زده و با دنبال کردن هدف دشمن، مؤلفه قدرت را زیر سئوال می‌برند لذا باید با بصیرت افزایی کاملا هوشیار باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها