عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فشارهای اقتصادی ناشی از شکاف‌های طبقاتی است و همین شکاف ها موجب کاهش نشاط در خانواده ها و ایجاد یاس در آن ها و در نهایت جامعه می شود.
کد خبر: ۹۰۵۲۲۲۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، زهرا ساعی در خصوص وضعیت نشاط اجتماعی و امید به زندگی درجامعه ایران، اظهار داشت: حتماً وضعیت اقتصادی در بالا یا پایین رفتن نشاط اجتماعی تاثیر قابل ملاحظه ای دارد ولی  میزان این تاثیر گذاری به نحوه صحبت ها و موضع گیری های مسئولان بستگی دارد.

وی ادامه داد: این حسی که مسئولان قوای مختلف نسبت به اوضاع کشور منتقل می‌کنند خیلی مهم است، مردم در خیلی اوقات به صحبت‌های مسئولان توجه دارند اگر این صحبت همراه با امید و به دور از یاس باشد، جامعه کمتر ملتهب می‌شود.

ساعی اضافه کرد: متاسفانه امروز در تریبون مجلس و تریبون‌های دیگر این تعادل در بیان مشکلات رعایت نمی شود و همین موضوع باعث می‌شود یاس و ناامیدی به خانواده‌ها منتقل شود و به کودکانان و نوجوانان نیز سرایت کند.

وی با اشاره به این که امروز ما متاسفانه در زمینه نشاط اجتماعی بین کشورهای جهان جایگاه مناسبی نداریم، گفت: این موضوع نیازمند توجه است چرا که ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی به این مقوله  برمی‌گردد، البته باز در روستاها و شهرستان ها اوضاع مناسب‌تر است اما در کلان شهرها وضعیت نشاط اجتماعی خوب نیست.

نماینده مردم تبریز با بیان این که ما تعریف درستی از شادی نداریم، گفت: شادی چیزی نیست دیگران آن را به ما بدهند بلکه باید خود انسان‌ها شادی را برای خودشان خلق کنند، بنابراین یک بخشی از این مساله نیز به فرهنگ ما برمی گردد که یاد نگرفته‌ایم انرژی‌های مثبت را تقویت و انرژی‌های منفی را دور کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها