هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده در شهرستان سمنان
۱۵سری کمک‌هزینه جهیزیه بااعتبار ۹۵ میلیون تومان برای نوعروسان و نیازمندان شهرستان سمنان از محل جمع‌آوری زکات در سه ماهه نخست امسال خریداری شده است.
کد خبر: ۹۰۵۲۲۴۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت عرب، رئیس کمیته امداد شهرستان سمنان با اشاره به اینکه جمع‌آوری ۲۲۵ میلیون تومان زکات در سه‌ماهه نخست امسال در شهرستان سمنان پیش‌بینی‌شده بود افزود: با مشارکت ۹۵۷ تومانی مؤدیان زکات، ۳۱۰ درصد تعهد این نهاد محقق شد.                          

وی بیان کرد: ۵۵ درصد از مجموع کل زکات بااعتبار ۶۰۰ میلیون تومان سهم فقرا شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان سمنان بابیان اینکه ۱۵سری کمک‌هزینه جهیزیه بااعتبار ۹۵ میلیون تومان برای نوعروسان و نیازمندان شهرستان سمنان خریداری‌شده است افزود: ۷۰ کمک‌هزینه درمانی بااعتبار ۱۱۵ میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در شهرستان سمنان پرداخت شد.

وی افزود:۵۰ کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سمنان  با هزینه کرد ۳۰ میلیون تومانی به مددجویان پرداخت‌شده است.

حجت عرب افزود: پرداخت کمک‌معیشت، ساخت و بهسازی پروژه‌های عام‌المنفعه و ساخت و بهسازی مسکن با هزینه کرد ۱۳۵ میلیون تومانی همراه شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سمنان  بابیان اینکه زکات یکی از ارکان دین مبین اسلام است یادآور شد: زکات قلب انسان  را بخل و وابستگی به مال دنیا آکنده می‌کند و فقر را از جامعه می زداید.

وی به‌پیش بینی جمع‌آوری ۹۰۰ میلیون تومان زکات تا پایان سال جاری در شهرستان سمنان خبر داد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در همان منطقه و یا روستایی که زکات جمع‌آوری‌شده است، هزینه می‌شود.

 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها