کد خبر: ۹۰۵۲۳۰۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

 13 شهریورماه؛ آیین رونمایی از کتاب "سه ماه رویایی" (خاطرات و زندگینامه شهید کاظم عاملو) به همراه افتتاحیه مسابقه کتابخوانی "شمیم شهادت" برگزار می شود.

 مرتضی عبداللهی معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه قائم آل محمد (عج)استان سمنان در خصوص برنامه افتتاحیه مسابقه کتاب خوانی"شمیم شهادت" و آیین رونمایی از کتاب سه ماه رویایی(خاطرات وزندگی نامه شهید کاظم عاملو) اظهار داشت: فرهنگی اجتماعی سپاه قائم آل محمد (عج)استان سمنان در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی که سخنان گهربار ایشان در خصوص اهمیت این موضوع که" کتاب خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است" و البته همچنین در راستای بالا بردن سرانه مطالعه کتاب حداقل در استان سمنان و تأثیرگذاری دراین سرانه در کشور وترویج فرهنگ ایثار وشهادت وسبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از برنامه های محوری در سال 97برنامه برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی قرارداده است.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقه بزرگ کتابخوانی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به شکلی ویژه در استان سمنان برگزار خواهد شد و سعی دراین است که پوشش این مسابقه باتوجه به ظرفیتی که بسیج دارد در  سراسر استان حتی در روستاها و دور افتاده ترین نقاط استان هم این مسابقه به اجرا درآید.

عبداللهی به اشاره به اینکه از سه کتابی که در این مسابقه در نظر گرفته شده است؛ یک کتاب استانی و دو کتاب دیگر کشوری است؛ اظهار داشت: سه ماه رویایی در خصوص خاطرات شهید کاظم عاملو شهید هم استانی ماهست که به همت مجموعه ی فرهنگی مرصاد در استان تهیه و اخیرا به چاپ رسیده و همچنین کتاب خداحافظ سالار خاطرات سردار شهیدجهان اسلام حسین همدانی و راز درخت کاج خاطرات شهیده زینب کمایی شهید شاخص سال 97 نیز دو کتاب دیگری است که به مسابقه گذارده خواهد شد.

وی عنوان کرد: شش کمک هزینه سفر به کربلای معلی ،هشت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و26 کارت هزینه ی یکصد هزار تومانی، 40 جایزه به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی به عنوان جوایز این مسابقه پیش بینی شده است.

معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه قائم آل محمد (عج)استان سمنان افزود: شروع این مسابقه در روز 13 شهریور ماه بعد ازظهر ساعت 30/17همزمان با آیین رونمایی از کتاب سه ماه رویایی با عنوان مسابقه کتابخوانی "شمیم شهادت" است که علاقه مندان می توانند در مسابقه شرکت کنند وکتاب را تهیه نمایند و به سوالات پاسخ بدهند؛ پاسخ به سوالات به صورت پیامکی خواهد بود.

عبداللهی بیان کرد: سامانه های طراحی شده که افراد مشخصاتشان همراه با پاسخ به سوالات به سامانه ارسال خواهند کرد و سپس داوری های لازم صورت خواهد گرفت و بنابراین هست که در ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در دهه فجر اختتامیه در خور شأنی برای این مسابقه داشته باشیم و از برگزیدگان نیز ان شالله تقدیر و تشکر لازم را به عمل بیاوریم.

وی افزود: انتظار ما از رسانه های مکتوب و مجازی این است که به منظور ترویج هر چه بیشتر و بهتر فرهنگ کتابخوانی ما را در انجام این رسالت بزرگ یاری دهند تا علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی؛ فرهنگ ایثار و شهادت سرانه مطالعه در جامعه ارتقا یابد.

معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه قائم آل محمد (عج)استان سمنان بیان کرد: این مسابقه باهمت بسیجیان در مجموعه ی فرهنگی مرصاد که از مجموعه های فرهنگی توانمند استان سمنان است که در شهرستان سرخه فعالیت دارند صورت خواهد گرفت و معاونت فرهنگی اجتماعی به عنوان پشتیبان و حامی اجرای برنامه خواهد بود.

عبداللهی گفت: همانگونه که مایکی از اهدافمان در سال گذشه وامسال این هست که کارها به دست خود مردم صورت بگیرد و خود مردم بیایند پای کار و ایفای نقش کنند مثل برنامه های محلات اسلامی و بوستان سلامت، دراین برنامه ها نیز ازظرفیت های خود مردم استفاده می شود و در اجرای مسابقه فرهنگی مرصاد به عنوان متولی اصلی ودرشهرستان ها هم تیم های مردمی به عنوان یاور آنها در شهرستان ها به منظور اشاعه و ترویج این مسابقه و توزیع این کتب مشخص شده اند وان شا الله این تلاش را خواهیم کرد که به نحو احسن  این مسابقه را به مرحله ی اجرا در آوریم.

وی خاطرنشان کرد: از تمام علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی که   در برنامه یافتتاحیه ی مسابقه ی کتاب خوانی وآیین رونمایی از کتاب سه ماه رویایی خاطرات شهید کاظم عاملو که در روز سه شنبه 13 شهریور ماه سال 97 ساعت 30/17در محل سالن کتابخانه های استان سمنان برگزار می شود؛ حضور به هم رسانند و با حضور پرشورشان حمایت معنوی خود را اعلام کنند و انرژی و انگیزه ای مضاعف را به دوستان بسیجی ما که مجری این کار هستند؛ تزریق کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها