خبرهای داغ:
سردار سید یوسف مولایی از برگزاری مرحله نخست رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج «سپاهیان حضرت محمد رسول الله۲» در استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۲۳۷۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار سید یوسف مولایی در نشست خبری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله ۲ با محوریت وحدت ، ایستادگی و پیشرفت با حضور فرمانده سپاه استان البرز در سالن شهیدان بیگی ناحیه بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت : رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج و سپاهیان حضرت محمد رسول الله 2 به تاسی از سپاهیان محمد رسول الله (ص) سال 1365 انجام می شود و این رزمایش با تمام توان سپاه و بسج انجام می شود.

مرحله اول رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج در استان البرز آغاز شد
وی با بیان اینکه این رزمایش سراسری از روز گذشته در برخی استان ها آغاز شده، اظهار داشت: این رزمایش در 2 بخش اجرا می شود که بخش اول آن از امروز آغاز شده است.


وی با اشاره به اینکه بخشی از هدف این رزمایش نیز تقویت روحیه و حمایت از مردم است و مردم حامی نظام و ولایت هستند و سپاه حامی مردم است، گفت: سپاه سالیان سال است که همیشه فعالیت های خود را در راستای خدمات رسانی به مردم در قالب طرح های مختلف انجام می دهد و بعد از جنگ در هر بخشی که دولت نیاز داشته سپاه وارد شده که یکی از آنان انجام بزرگترین طرح واکسیناسیون کشور توسط سپاه در حوزه درمان است.


سردار مولایی افزود : در بخش اول این رزمایش با رویکردی جدید گروه های جهادی آماده و سازماندهی شده اندو و براساس نیاز هر منطقه در قالب گروه های مختلف جهادی اعزام می شوند و شروع به کارهای عمرانی، فرهنگی و خدمات رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه این رزمایش در هر روز در یکی از استان ها آغاز می شود، اضافه کرد: در البرز بخش اول رزمایش امروز و بخش دوم آن از 12 شهریور ماه آغاز می شود.


فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به مسایل اقتصادی و فرهنگی که امروز مردم با آن دست به گریبان هستند، گفت: برای اجرای بخش اول رزمایش تعداد زیادی از جهادگران در حوزه های مختلف شروع به خدمات رسانی می کنند که این خدمات رسانی را می توان در حوزه های مختلف پل سازی، جاده سازی، لوله کشی آب روستایی، ساخت خانه عالم- مسجد و مدرسه، اجرای طرح های آموزشی و فرهنگی و حتی ساخت کارگاه های اشتغالزایی دانست.


وی با بیان اینکه بخش اول در مناطق محروم و روستایی اجرا می شود و از قبل نیازهای هر منطقه شناسایی، ارزیابی و اولویت بندی شده است، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند که 'بزرگترین مبارزه با دشمن خدمات رسانی به مردم است'، تمام مسئولین، دست اندرکاران، فرماندهان، استانداران و فرمانداران باید دقت کنند به این مساله که اگر می خواهیم خدمتی به مردم کنیم که مبارزه با دشمن باشد باید اینگونه فعالیت ها باشد زیرا دشمن می خواهد خدمتی به مردم نشود.


سردار مولایی اضافه کرد : سپاه به عنوان نگهبان مردم، انقلاب و مولود نظام اسلامی بر خود وظیفه می داند که به مردم خدمات رسانی کند و جزء ماموریت های سپاه حفاظت از انقلاب اسلامی در هر زمان و مکانی است.


وی گفت: اعزام گروه های جهادی به صورت متمرکز و منسجم در قالب اقشار مختلف انجام می شود که در این اعزام ها حدود 1500 نفر از جهادگران در قالب60 گروه به 14 نقطه روستایی استان اعزام می شوند.



***12 شهریور آغاز رزمایش سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2


فرمانده سپاه استان البرز افزود: روز 12 شهریور نوبت شروع ماموریت رزمایش سپاهیان محمد رسول الله 2 است که با حضور 19 گردان از گردان های بیت المقدس بسیج انجام می شود به طوریکه این گردان ها ابتدا صبح در مقرهای خود حاضر شده و سپس به ماموریت های رزمایش به صورت رزمی و فرهنگی اعزام می شوند.


وی با بیان اینکه روز 5 مهر ماه نیز به صورت سراسر کشوری ماموریت گردهمایی بسیجیان انجام می شود، افزود: یکی از ماموریت های این رزمایش تقویت نیروهای انقلابی و مردمی و همچنین تقویت حفظ انسجام ملی است تا احساس مسئولیت تمام ارکان نظام نسبت به مردم در این شرایط را نشان دهند.


عملیات و رزمایش بزرگ و سراسری بسیج از روز گذشته آغاز شده و مرحله اول آن تا 29 شهریور ادامه می‌یابد و مرحله دوم هم با حضور هزاران گردان بیت المقدس در جهت امنیت درونی کشور و در سراسر کشور انجام می شود.


در بخش اول رزمایش 7هزار و 14 گروه جهادی به استعداد 150 هزار نفر به سراسر کشور اعزام می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها