جلسه ستاد بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۲۴۰۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار مراد حسنی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان صبح امروز در جلسه هماهنگی ویژه برنامه سی و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان و با مشارکت تمام ارگان‌های انتظامی در سنندج برگزار شد اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از برکاتی است که عزت و سربلندی را برای ما رقم زدند و امروز در دنیا به برکت خون شهدا به عنوان یک کشور با اقتدار و قدرتمند و اثر گذار در دنیا مطرح هستیم.

وی گفت: ایستادگی روزافزون آزادیخواهان جهان ناشی از حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس است و ما امروز مسئولیت داریم آنچه را که در آن روز‌های حساس و پرمخاطره گذشت با همه ظرفیت‌های موجود به جامعه و نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی افزود: درهفته دفاع مقدس باید برنامه‌های درون سازمانی و نیز برون سازمانی را داشته باشیم و در مساله فضاسازی شهری همه دستگاه‌ها این امر را مدنظر قرار دهند.

سردار حسنی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف استان برنامه‌های خاصی را برای هفته دفاع مقدس پیش بینی کرده اند، گفت: این هفته متعلق به همه می‌باشد و باید همه قشر‌ها در برنامه‌های آن دخیل باشند.

سردار حسنی درباره نامگذاری روز‌های هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: روز اول (۳۱ شهریور ماه) به نام اقتدار، صلابت و نیرو‌های مسلح، روز دوم (اول مهر ماه) به نام نخبگان، سربازان و فخرآفرینان، روز سوم (دوم مهر ماه) به نام م. دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی، روز چهارم (سوم مهر ماه) به نام انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبار سازی، روز پنجم (چهارم مهر ماه) به نام اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف و آمادگی مردمی، روز ششم (پنجم مهر ماه) به نام پیشکسوتان، رزمندگان و عزیت مداران، روز هفتم (ششم مهر ماه) به نام ولایت مداری، زنان و خانواده و نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و روز هشتم (هفتم مهر ماه) به نام فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان و ولایت مداری نامگذاری شده است.

وی تأکید کرد: از جمله مهمترین محور‌های تبلیغی این هفته را می‌توان به غبارروبی مزار پاک و مطهر شهدای والامقام، بزرگداشت شهدای والامقام و ایثارگران سرافراز و تکریم خانواده‌های معزز آن‌ها، پرداختن به نقش اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری، تجلیل از پیشکوستان و حماسه‌سازان دوران ۸ سال دفاع مقدس، بیداری اسلامی در جهت مقابله با نفوذ دشمن در دانشگاه‌ها، ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس و برپایی زنگ مقاومت در مدارس اشاره کرد.

۳۱ شهریورماه آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم بعثی صدام علیه ایران اسلامی در سال ۱۳۵۹ است. از سی و یکم شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۷۷۲۱۷
ارسال نظرات