نماینده اقلیت در مجلس با اشاره به تأثیرات طرح شهید رهنمون در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد
مره صدق گفت: یکی از اهداف کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد عدالت در تمام زمینه از جمله عدالت در سلامت است.
کد خبر: ۹۰۵۲۴۵۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
سیامک مره صدق نماینده اقلیت در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون تأثیرات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی طرح شهید دکتر رهنمون عنوان کرد: یکی از اهداف کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد عدالت در تمام زمینه از جمله عدالت در سلامت است، بنابراین حضور نیروهای پزشکی و تخصصی خدمات بهداشتی، درمانی در مناطق کمتر برخوردار به صورت داوطلبانه می‌تواند گامی قابل توجه در پر کردن فضای بی عدالتی موجود در نحوه توزیع خدمات بهداشتی- در مانی در کشور باشد.

وی بیان کرد: حضور پزشکان و نیروهای بخش بهداشتی- درمانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند، در مناطق نیازمند کشور به صورت عینی و کاملا واضح به گروهی از دانشجویانی که از شهرهای بزرگتر وارد دانشگاه شدند نشان می‌دهد که از مالیات چه افراد و گروه مستضعفی توانسته وارد دانشگاه شوند و جنبه وجدانی این افراد را می تواند پرورش دهد.

مره صدق اظهار داشت: متاسفانه گروهی از فارغ التحصیلان کشور فراموش کرده، که از امکانات بومی و از سفره افراد نیازمند برای تحصیلات خود استفاده کردند و احساس وظیفه نسبت به افراد سرمایه گذار برای تحصیلات خود نمی‌کنند.

وی در پایان گفت: این طرح‌ به دلیل اینکه آشنایی‌ها را بیشتر کرده، روابط پایدار انسانی ایجاد و از فرار مغزها نیز جلوگیری می کند، از نظر فرهنگی تأثیر زیادی بر جامعه می‌گذارد.

ارسال نظرات