خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی خانه‌های مسافر یادآور شد: باید وضعیت خانه‌های مسافر غیرمجاز مشخص شده و با یک برنامه ریزی منظم نسبت به ایجاد نقشه راه و مشخص کردن راهبرد‌های لازم در این زمینه اقدام کرد.
کد خبر: ۹۰۵۲۵۴۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
خانه‌های مسافر در قم ساندهی شود/افزایش اقامت زائران به ۳۶ ساعت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یونس عالی پور با اشاره به حضور سالانه ۲۵ میلیون زائر در استان قم بیان کرد: باید بر اساس برنامه ششم توسعه این میزان به ۵۰ میلیون زائر در سال برسد، اما باید ببینیم که ظرفیت لازم برای میزبانی از این میزان زائر را در استان قم داریم یا خیر.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی خانه‌های مسافر یادآور شد: باید وضعیت خانه‌های مسافر غیرمجاز مشخص شده و با یک برنامه ریزی منظم نسبت به ایجاد نقشه راه و مشخص کردن راهبرد‌های لازم در این زمینه اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با اشاره به اینکه محور توسعه استان قم گردشگری است، بیان کرد: استانداری نسبت به توسعه گردشگری اهتمام جدی دارد و سه معاونت استانداری در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به بررسی صورت گرفته از سوی اساتید دانشگاه قم در زمینه مدت زمان اقامت زائران بیان کرد: مدت زمان اقامت زائران در استان ۲۴ ساعت بوده که در نوروز سال گذشته این میزان به ۳۶ ساعت رسیده است.

عالی پور ایجاد بازار فروش برای صنایع دستی استان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید از ظرفیت هتل ها، مجتمع‌های گردشگری، ایستگاه راه آهن و دیگر اماکن برای عرضه محصولات صنایع دستی بهره گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها