خبرهای داغ:
کتاب «درآمدی بر دانش مفردات قرآن» اثر مشترک پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به چاپ هفتم رسید.
کد خبر: ۹۰۵۲۵۴۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
ّکتاب «درآمدی بر دانش مفردات قرآن» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دانش مفردات یا همان «واژه شناسی» قرآن کریم، دانشی است که درباره معنای اصلی و معنای مراد و مقصود کلمات قرآن بحث می‌کند. اهمیت آشنایی با مفاهیم «مفردات قرآنی» و نقش آن در فهم و دریافت معارف ژرف و گسترده قرآن، موجب شده است که دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و همه مؤسسات و مراکز تخصصی که در حوزه تفسیر و معارف قرآن مجید و علوم قرآنی فعالیت می‌کنند، یکی از واحد‌های دروس اختصاصی این حوزه درسی را آشنایی با «دانش مفردات قرآن» تعریف کنند.

دکتر سیدمحمود طیب حسینی دانشیار و مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نگارنده کتاب «درآمدی بر دانش مفردات قرآن»، در مقدمه چاپ هفتم، که ویراست جدیدی از کتاب «درآمدی بر دانش مفردات قرآن» است نوشته است: «به دلیل اینکه اثر اولیه پرحجم بوده و اندازه آن بیش از دو واحد درسی است معمولاً استادان گرامی به تدریس همه مباحث موفق نمی‌شدند بنابر این ضرورت داشت تا با بازنگری در آن و باهدف بهبود کیفیت تدریس و افزایش سطح آموزش دانش مفردات اثر جدیدی ارائه شود.»

هم اکنون ویراست دوم و چاپ هفتم کتاب «درآمدی بردانش مفردات قرآن» در ۲۳۶ صفحه و با قیمت ۱۸ هزار تومان در دسترس دانشجویان، طلاب و علاقه‌مندان به حوزه تفسیر قرآن کریم است. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به کتاب فروشی‌ها و یا سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی rihu.ac.ir و سایت خانه کتاب به نشانی ketab.ir/rihu این کتاب را خریداری کنند.
ارسال نظرات