خبرهای داغ:
آیت الله مکارم شیرازی:

شأن نزول آیه تبلیغ فقط ولایت امام علی (ع) است

یکی از مراجع تقلید با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائده گفت: اگر هیچ دلیلی برای مساله ولایت جز این آیه نباشد به عقیده ما کافی است، چون نمی‌توان در برابر آن پاسخی داد و ویژگی‌های این آیه تنها و تنها بر مسئله ولایت انطباق دارد.
کد خبر: ۹۰۵۲۵۵۶
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
شأن نزول آیه تبلیغ فقط ولایت امام علی (ع) است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه درس خارج فقه خود در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تقارن آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه و ایام عید سعید غدیر اشاره کرد و با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائه اظهار کرد: در قرآن کریم تاکید شده است کسانی که در ولایت حضرت علی (ع) را نپذیرند در مسیر کفر قرار گرفته است و مفسران اهل سنت نیز در تفسیر این آیه مهم عاجز هستند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم در این آیه شریفه تنها مسئله ولایت را مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: برای این آیه هیچ تفسیری جز ولایت نمی‌توان مطرح کرد و دیگران هم هرچه تلاش کرده اند نتوانسته اند جز این موضوع، مسئله دیگری را مطرح کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این آیه شریفه از مهم‌ترین آیاتی است که در ارتباط با ولایت ولایت امیرالمومنین (ع) نازل شده است، افزود: دینی که رسالت و ولایت نداشته باشد ناقص است و اگر هیچ دلیلی برای مساله ولایت جز این آیه نباشد به عقیده ما کافی است، چون نمی‌توان در برابر آن پاسخی داد و ویژگی‌های این آیه تنها و تنها بر مسئله ولایت انطباق دارد.

وی با اشاره به اینکه آیه نازل شده بر پیامبر گرامی اسلام (ص) معادل رسالت آن حضرت است بیان کرد: باید درباره این مطلب مهم دقت کنیم چرا که مطلب به قدری دارای اهمیت بوده است که اگر نسبت به ابلاغ آن اقدام نمی‌شد رسالت پیامبر گرامی اسلام ناقص مانده و اهمیت به قدری است که همسنگ رسالت ایشان قرار داده شده است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فراز دیگری از آیه یادشده اضافه کرد: این بخش از آیه نشان می‌دهد که حتما در ابلاغ رسالت خطراتی پیامبر (ص) را تهدید می‌کرده است و یقینا دشمنانی داشته و خداوند فرمود: ه اند که ما تو را حفظ می‌کنیم و این موضوع مهم را ابلاغ کن.
ارسال نظرات
آخرین اخبار