خبرهای داغ:
رمان «مرگ کسب و کار من است» نوشته روبر مرل با ترجمه احمد شاملو توسط نشر نگاه به چاپ دوازدهم رسید.
کد خبر: ۹۰۵۲۶۱۷
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، رمان «مرگ کسب و کار من است» نوشته روبر مرل با ترجمه احمد شاملو به تازگی توسط نشر نگاه به چاپ دوازدهم رسیده است. این کتاب پنجاه و هفتمین عنوان از مجموعه «چشم و چراغ» است که این ناشر چاپ می‌کند.

این رمان روایت‌گر چند سال پایانی عمر ردولف هس مسئول اردوگاه مرگ آشوویتس است. او پس از پایان جنگ جهانی دوم با نام جعلی فرانز لانگ زندگی می‌کرد و در رمان نیز با نام ردولف لانگ حضور دارد. هس از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۳ فرمانده اردوگاه آشوویتس بود.

هانریش هیملر که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم به هیتلر خیانت کرده بود، به هس پیشنهاد کرد یونیفرم خود را تعویض کرده و خود را به عنوان یکی از سربازان نیروی دریایی آلمان جا بزند. هس یک سال پیش از جنگ جهانی دوم توسط نیروهای انگلیسی و پلیس متفقین دستگیر شد. محل اختفای این افسر آلمانی که خود را یک کشاورز آلمانی با نام فرانز لانگ معرفی می‌کرد، توسط همسرش افشا شد.

«مرگ کسب و کار من است» زندگی و کودکی این شخصیت را شامل می‌شود که البته خودش پیش از اجرای حکم اعدامش در سال ۱۹۴۷، خاطراتش را با عنوان «دلال مرگ» ثبت و ضبط کرد. دادگاه نورمبرگ که پس از جنگ جهانی دوم برای تعقیب و محاکمه جنایتکاران جنگی تشکیل شده بود، ردولف هس را به علت مسئولیت مرگ ۳ و نیم میلیون انسان و به تعبیر خودش ۲ و نیم میلیون؛ به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

ترجمه احمد شاملو از رمان «مرگ کسب و کار من است» به تازگی به چاپ دوازدهم رسیده است. چاپ یازدهم این اثر سال ۹۵ توسط نشر نگاه عرضه شد.

چاپ دوازدهم این کتاب با ۴۶۴ صفحه و قیمت ۴۵ هزار تومان عرضه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها