نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

همت بلند، انگیزه خدمت و دوری از افراد متملق باید شاخصه مدیران باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جشنواره شهید رجایی و معرفی نهادهای اجرایی و دولتی برتر استان، با اشاره به اینکه همت بلند و انگیزه خدمت باید در مدیران نظام اسلامی باشد، گفت: مدیران افراد متملق و چاپلوس را از دور خود دور کنند، چراکه شما را ذلت خواهند انداخت.
کد خبر: ۹۰۵۲۶۳۷
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم جشنواره شهید رجایی را اقدام قابل تحسینی برای معرفی افراد و نهادهای برتر جهت تشویق دانست و با برشمردن شاخصه های مدیران شایسته نظام اسلامی از دیدگاه قرآن کریم، اظهار داشت: داشتن علم و خویشتن داری، به همراه خوف و خشیت الهی باید از ویژگی های برتر مدیران کشور باشد.

وی با بیان اینکه باید مدیران ما در کنار کسب رضایت ارباب رجوع، رضای خدا را هم در نظر بگیرند، بر اطاعت محض از دستورات الهی تاکید کرد و افزود: باید نسبت به دستاوردهای خود، شاکر باشند و خداوند را در امورات خود فراموش نکنند. 

حجت الاسلام آل هاشم متواضع بودن را از دیگر ویژگی های مدیران قرآنی عنوان کرد و گفت: نباید این میزها کسی را منحرف کند چراکه میزها به کسی وفا نمی کند، لذا علت اینکه متواضع نبوده و تکبر در مدیران ما وجود داشته باشد چیست؟

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه مشورت در کارها و توکل بر خدا باید سرلوحه اقدامات مدیران باشد، تصریح کرد: مدیران قرآنی باید روحیه خودباوری و اعتماد بنفس را تقویت کرده به «ما می توانیم» عمل کنند. 

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه مدیران باید از همه ابزارها و افراد با اعتماد به نفس و باور به خود برای رشد کشور استفاده کنند، گفت: همه 4 دهه افتخارات کشور در سایه اعتماد به نفس ملی و خودباوری است.

وی پرهیز از اختلافات را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: مدیر توانمند باید اختلافات را در ادارات از بین ببرد ولی برخی مدیران ضعیف به دنبال ایجاد اختلاف و مدیریت در این فضا هستند.

حجت الاسلام آل هاشم داشتن بصیرت را از دیگر ویژگی های مدیران قرآنی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت توانمندی داخل از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه بهترین مدیر فردی است که از زیر مجموعه خود برای مدیریت استفاده کند و مدیر، افرادی را به صورت اتوبوسی و مینی بوسی به همراه نیاورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار