خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ذوالنور مطرح کرد

لزوم حمایت مراجع قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید شاهد حمایت در مراجع قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم، زمانی که این افراد برای عمل به این امر هزینه‌هایی را می‌پردازند، مدیران هم باید سهم خودشان را در این زمینه بپردازند.
کد خبر: ۹۰۵۲۸۷۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
لزوم حمایت مراجع قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در همایش فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) در سالن همایش‌های شهرداری قم با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: افرادی، مانع در برابر تصویب این قانون ایجاد کردند، اما این تصویب شد و به مرحله اجرا رسید.

وی ادامه داد: با هماهنگی و اتحاد، امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود، باید به دنبال ایجاد زنجیره متصل آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه باشیم، شبکه‌های بسیج، سپاه و مساجد برای اجرایی کردن مساله امر به معروف و نهی از منکر آماده هستند و امروزه امکانات ما در این عرصه کم نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: افراد مومن جامعه و نیرو‌های بسیج و طلبه نسبت به رواج گناه و بی اخلاقی در جامعه اعتراض دارند، آن‌ها حاضر به فعالیت در عرصه امر به معروف و نهی از منکر هستند و در این راه برای هزینه دادن آمادگی دارند.

ذوالنور عمل به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: با اجرایی شدن این قانون از میزان منکرات در جامعه کاسته می‌شود و شاهد برچیده شدن قبح زدایی از منکر در جامعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر مدیری در کشور نسبت به مساله امر به معروف و نهی از منکر پایبندی نداشت و به این مساله بی توجهی کرد، باید با مطالبه گری از طرف مردم با او برخورد لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید شاهد حمایت در مراجع قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم، زمانی که این افراد برای عمل به این امر هزینه‌هایی را می‌پردازند، مدیران هم باید سهم خودشان را در این زمینه بپردازند.

ذوالنور با مراحل امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این فریضه در مرحله نخست باید با خوش اخلاقی و نرم خویی صورت بگیرد تا بیشتر تاثیر داشته باشد، البته امر به معروف و نهی از منکر تنها با تذکر تمام نمی‌شود و فرد مقابل هم واکنش مثبت یا منفی خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای دین خدا هزینه داد و در این راه صبر کرد، امر به معروف و نهی از منکر گاهی هزینه‌هایی همچون کتک خوردن، درگیری و اذیت شدن را دارد، اما آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در برابر آزار و اذیت‌های احتمالی صبر داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار