خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه مترو/ تکمیل شهربازی بوستان غدیردر سال ۹۷

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در زمینه اجرای پروژه متروی شهر قم نگران نیستیم و شهرداری در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه مترو اختصاص داد.
کد خبر: ۹۰۵۲۸۸۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه مترو/ تکمیل شهربازی بوستان غدیردر سال ۹۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عبدالله جلالی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد در خصوص به عهده گرفتن وکالت یکی از متهمان فساد اقتصادی توسط سخنگوی این شورا گفت: عضویت در شورا شغل محسوب نمی‌شود و اعضای شورا می‌توانند فعالیت‌های فردی خود را در چارچوب قانون انجام بدهند.

وی ادامه داد: پروژه پیاده روسازی خیابان ارم در سال گذشته اجرا شد و فضای خوبی برای مردم در آن خیابان مهیا شد، شورای اسلامی شهر ادامه این پروژه در خیابان ارم و خیابان چهارمردان را در دستور کار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: جمع آوری پسماند در شهر قم هزینه سنگینی را به شهرداری وارد می‌کند، اگر جمع آوری پسماند یک روز در میان شود، سالیانه ۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی خواهد شد و این کار با همکاری مردم ممکن است.

جلالی با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر قم اظهار کرد: در خصوص پروژه‌های شهید کاظمی، منوریل و فاز چهار عمار یاسر که متوقف شدند، دغدغه داریم. در زمینه اجرای پروژه متروی شهر قم نگران نیستیم، البته در خصوص تامین منابع مالی این پروژه دغدغه داریم و شهرداری در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه مترو اختصاص داد.

وی ادامه داد: ۲۶۹ لایحه در یک سال گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید که ۱۹ لایحه در کمیته تطبیق فرمانداری رد شد و شورا به ۱۸ لایحه اصرار داشت که در نهایت در شورای حل اختلاف در خصوص ۱۵ لایحه به نفع شورا رای داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: دو پروژه مهم مجتمع کهکشان و شهربازی در بوستان غدیر در حال احداث است که امیدواریم تا پایان سال شهربازی به بهره برداری رسیده و مجتمع خدماتی رفاهی کهکشان نیز تا سال آینده افتتاح شود.

جلالی پروژه پیامبر اعظم (ص) را یک فرصت برای مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: باید روند سرمایه گذاری در این بلوار تسریع شود، البته نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم در این بلوار هستیم.

وی ادامه داد: تملک املاک برای پروژه‌هایی همچون فاز پنجم عماریاسر و سجادیه در حال صورت گرفتن است، همچنین بازگشایی بلوار کارگر را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود. بلوار فردوسی نیز در ادامه از میدان نماز تا کلهری به بهره برداری می‌رسد و این پروژه به جلوگیری از ترافیک بلوار جمهوری و میدان سپاه کمک می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: مجموعه ایستگاه‌های خط یک و دو متروی شهر قم جانمایی شده اند، همچنین اجرای زیرگذر بلوار پیامبر اعظم (ص) به زودی شروع خواهد شد.

جلالی با اشاره به وضعیت قطار سریع السیر تهران، قم، اصفهان اظهار کرد: براساس آخرین تصمیم ایستگاه این قطار در قم، بین حرم حضرت معصومه (س) و جمکران است و این مکان خارج از شهر قم نیست، ساعت‌ها در جلسات در خصوص راه دسترسی به این ایستگاه بحث شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: امسال ۱۳ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌های شهر قم پیش بینی شد، البته در این زمینه ضعف‌هایی داریم.

وی در پایان، تملک املاک را جزو مشکلات برای اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و خاطرنشان کرد: همکاری مالکین در این زمینه ضعیف است و گاهی اوقات آن‌ها حتی به قیمت‌های کارشناسی راضی نمی‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار