سال جاری در فاز نخست طرح استانی محرومیت زدایی مناطق محروم بدون برق، چهار روستای پاسگاه، گودل، شمانشیری و سمسور در بخش بنت از توابع شهرستان نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان کمک به تامین لوازم اولیه و ضروری زندگی خانوارهای این مناطق انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۲۸۹۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان، وارد این روستا که می‌شویم کپر‌های محلی بدون امکانات اولیه زندگی به چشم می‌خورد که سبک زندگی آن‌ها متفاوت با زندگی‌های کنونی است به طوری که مردم این روستا‌ها از امکانات اولیه زندگی هم محروم‌اند شاید باور وجود روستا‌هایی فاقد برق، لوازم خانگی، سرویس بهداشتی و منبع آب در زمان کنونی کمی بعید به نظر برسد، با این‌وجود روستا‌هایی در شهرستان نیکشهر وجود دارد که عدم وجود آب شرب، گاز و ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی تنها گوشه‌ای از زندگی بی آلایش آن‌ها است.

 در بخش بنت ۱۰۰ پارچه روستا وجود دارد که خانوار ۷۹ روستا تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند خانواده‌هایی که برخی‌هایشان تابه‌حال رنگ شهر را به خود ندیده‌اند که در آن مردمی خوشبخت زندگی می‌کنند. سال جاری به همت کمیته امداد امام(ره) اقدامات مختلفی شامل ارایه سبد غذایی، خدمات مسکن، لوازم زندگی، کمک معیشت، بهداشتی و درمانی برای آن‌ها برنامه ریزی شده است.

امسال با توجه به سیاست کمیته امداد امام(ره) مبنی بر جهادی عمل کردن ظرف مدت ۲۴ ساعت دو سرویس بهداشتی در روستا‌های پاسگاه و سمسوردر ساخته شد و کار‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، درماتی، ساخت مسکن و حتی تهیه رو فرشی، تشک، پتو و بالش برای هر خانوار توسط کمیته امداد امام (ره) در این روستا‌ها شروع شده و این اقدام ظرف یک هفته دیگر به اتمام خواهد رسید.

رئیسی زاده، سرپرست بخشداری بنت در این خصوص گفت: به مناسبت هفته دولت به همت کمیته امداد امام(ره) به صورت پایلوت ۱۲ خانوار ساکن روستای پاسگاه لوازم ضروری زندگی، سبد غذایی و بهداشتی، تانکر ثابت آب شرب به ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای هر خانوار و ساخت چشمه سرویس بهداشتی عمومی اقدام شد.

وی افزود: مشابه این خدمات در روستا‌های گودل، شمانشیری و سمسور بخش بنت شهرستان نیکشهر پیش بینی شده است.

رئیسی زاده ادامه داد: پیگیری ساخت ساختمان اداره کمیته امداد امام(ره) بخش بنت، ارایه خدمات به اهالی روستای رابی، تحویل یک جهیزیه کامل به تازه عروس و داماد روستای پاسگاه و خواهر شهید سلمان برجسته، تحویل افلام به دیگر روستا‌های دارای محرومیت از جمله اقدامات این نهاد است.

وی یادآور شد: دو هزار و ۳۰۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۹۵۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) بخش بنت بوده که از این تعداد ۲۸۲ خانوار ساکن مناطق شهری و هزار و ۳۶۸ خانوار در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

رئیسی زاده گفت: از جمله طرح‌های توسعه و آبادانی روستا‌ها طرح محرومیت زدایی است که مبنای این طرح حمایت از اقشار آسیب پذیر و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها است.
ارسال نظرات