عضو بسیج اساتید بوشهر:

در دیپلماسی اسلامی حریم عدالت شکسته نمی شود

عضو بسیج اساتید بوشهر گفت: هیچ‌گاه در دیپلماسی اسلامی حریم عدالت شکسته نمی شود و در این نوع دیپلماسی مطلبی با عنوان تزویر وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۵۲۹۰۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

در دیپلماسی اسلامی حریم عدالت شکسته نمی شود

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، دکتر حق شناس در جلسه شورای عالی بسیج اساتید بوشهر با اشاره به شاخصه‌های دیپلماسی امام علی (ع) گفت این امام همام هیچ گاه سیاست را با دغل بازی در جهت رسیدن به هدف شخصی حتی برای یک بار به کار نبردند.

وی افزود زمانی که جامعه به تلاش و تکاپو می افتد و غیرت و میهن پرستی بیش از پیش در آن موج می زند توانمندی در آن جامعه مضاعف می شود.

استاد بسیجی دانشگاه های بوشهر افزود در دیپلماسی اسلامی چیزی به نام تزویر وجود ندارد و هیچگاه پیامبر (ص) در جنگی به آتش زدن مزارع نپرداختند و از این بابت بارها به امام علی (ع) می فرمودند شما سیاست مدار نیستید و ایشان پاسخ می دادند اگر تقوا نداشتیم سیاست مدارترین انسان جهان بودیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد در سیاست اسلامی خدعه وتزویر، تبلیغات و جنجال آفرینی نداریم و کسانی که در سیاست به اینگونه کارها مشغول هستند بدانند که اهل حق نیستند و طرفدار باطل هستند.

وی تصریح کرد در دیپلماسی اسلامی حریم عدالت شکسته نمی شود و سادگی قربانی نمی شود و چیزی به نام توصیه بازی نداریم.

حق شناس افزود یکی دیگر از شاخصه های اسلامی این است که در این دیپلماسی جایی برای سکولاریسم اخلاق‌های قرارداردی و مسخ وجدان و فطرت نیست .

وی گفت در هر دیپلماسی که دیدید روح اعتقادی در آن ضعیف است بدانید آن دیپلماسی اسلامی نیست چراکه در دیپلماسی اسلامی جایی برای رفتارهای مستبدانه وجود ندارد.

فعال بسیج اساتید استان بوشهر با اشاره به سکوت رهبری در بسیاری از آشوب ها و به هم ریختگی های موجود در دیپلماسی اذعان کرد در حال حاضر رهبر گرانقدر ایران اسلامی در اینگونه مسائل سیاسی وارد نشدند از همین رو از سوی برخی از افراد کوته بین مورد هجمه قرار گرفته اند اما ایشان در وقت طلایی و به موقع همچون طوفان عمل خواهند کرد.

حق شناس گفت در دیپلماسی امروزی دیپلمات‌ها بر دوش مردم سوار می شوند اما دردیپلماسی اسلامی اینگونه نیست بلکه دیپلمات به هدف، ایمان و اعتقاد دارد چراکه آخرین شاخصه دیپلماسی اسلامی صبر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار