خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) 2 از نهم الی 29 شهریورماه جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۲۹۰۷
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) 2 در گلستان اجرا می‌شود/ اعزام 300 گروه جهادیبه گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت برگزار رزمایش اقتدار عاشورایی در استان گلستان ضمن بیان وظایف و رسالت اصحاب رسانه در جامعه گفت:دشمن 40 سال است که با تحریم ها به دنبال به زانو درآوردن ملت ایران بوده و در این مسیر رسانه های ما به ویژه خبرنگاران تاثیر به سزایی در ایجاد امید میان مردم خواهند داشت.

وی افزود:به این دلیل ، رزمایش به نام پیامبر اکرم (ص) نام گذاری شد که در دوران پرافتخار دفاع مقدس اعزامی داشتیم با نام محمد رسول الله و آن اعزام به حدی تاثیر گذار بر فضای جبهه ها بود که لشگر ها به دو لشگر تقسیم شدند آن هم درست در زمانی که ما به یک انسجام و پشتیبانی قوی در برابر عراق نیاز داشتیم و برای تاسی از آن کار بزرگ به این اسم نامگذاری گردید و این رزمایش نمایش اقتدار از آن حرکت عظیم است.

معروفی تصریح کرد: در یک زمانی نیاز بود که بسیجیان و انقلابیون ما کمر همت بسته و در برابر یک جنگ نابرابر و سخت ایستادگی ، از تمامیت ارضی حفاظت و آبروی ملت را حفظ کنند و اقتدار و شرف را به ارمغان بیاورند و امروز ما در یک فتنه و جنگ پیچیده نرم یا جنگ روانی و اقتصادی و معیشتی هستیم که باید با تمام قوا این بار هم در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

فرمانده  سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه برای ما آن کربلای 5 ها و والفجر 8 ها  در شرایط امروز تکراری بوده و این مسئله مختص به جنگ سخت آن روزها نیست بیان داشت: باید در جنگ امروز هوشیار تر ، با بصیرت تر ، بیدارتر بوده و انسجام و وفاق بیشتر داشت زیرا هر کجا و هر زمانی وحدت و وفاق ما قوی تر شود حوزه ی اقتدارمان قوی تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه چهل سال است که دشمن دشمنی خود را ادامه داده و هدف گذاری کرده اذعان داشت:تا این لحظه به فضل الهی و با هوشمندی ملت ایران دشمن به اهداف خود نرسیده است.

معروفی در ادامه گفت: مردمان ما در ایران اسلامی بسیار هوشمند هستند و این هوشمندی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ، جنگ تحمیلی ، در فتنه 88 و دی ماه 96 نمایانگر بوده است.

فرمانده  سپاه نینوا گلستان همچنین وجود امامزادگان در این استان را همچون نگینی در استان دانست و خاطر نشان کرد:مردم استان گلستان با هر قومیت و مذهبی نشان داده اند که چگونه به اهل بیت و فرزندان آنها ارادت دارند و آن 18 شهید مدافع حرم نیز نماینگر همین مسئله است.

وی بیان داشت: سازمان بسیج مستضعفین در دستور کار خود برای انسجام ، اعلام آمادگی و کنار مردم بودن و ناامید کردن دشمنان برنامه ریزی مدونی را قبل از هفته ی دفاع مقدس و با شروع این هفته انجام داد.

معروفی افزود:رزمایش نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله (ص)2 در دو مرحله که مرحله ی اول آن رزمایش 1000 گردان بیت المقدس و 7000 گروه جهادی در سراسر کشور بوده و در مرحله ی دوم تجمع 700000 نفری در هفته دفاع مقدس را داریم که در استان ما این رزمایش از 9 تا 29 شهریور طراحی شده با حضور نیروهای بسیجی و مخلص گردان های بیت المقدس و کوثر در سراسر استان انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان زمان آغاز برگزاری رزمایش را روز سه شنبه ساعت هفت صبح اعلام کرد و ادامه داد: این رزمایش با حضور گردان های مقتدر و مردمی استان گلستان برگزار می‌شود و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های  روزهای سه شنبه و چهارشنبه پرداخت و افزود: نقطه های تجمع و ستون کشی به سمت اردوگاه خارج از شهرستان ها در اردوگاه‌های تعریف شده انجام می‌شود و همچنین برنامه‌های شبانگاهی ، رزم شبانه و تجمع با حضور مسئولین در آغاز رزمایش نیز پیش‌بینی گردیده است.

معروفی موضوع دوم این رزمایش را اعزام گروه‌های جهادی در سراسر استان گلستان عنوان کرد و بیان داشت: 300 گروه جهادی در استان گلستان پیش‌بینی شده  و ماموریت آنها در حاشیه شهرهاست که به عنوان مثال در شهرستان گرگان 50 گروه جهادی ، در شهرستان گنبد 35 گروه جهادی و در علی‌ آبادکتول نیز 18 گروه جهادی پیش بینی شده اند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه تمامی گروه‌های جهادی بومی و مختص به همان شهرستان هستند گفت: در هر شهرستان گروه‌های جهادی با رویکرد جدید در حوزه عمران ، ترمیم ، فرهنگی ، علمی مشاوره ای و زیبا سازی مدارس و ... فعالیت می‌ کنند و افتتاح اصلی این گروه ها در بعد از ظهر چهارشنبه به طور نمادین با رمز «مقدس»در حاشیه شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر گروه جهادی بصورت 10 نفره در عرصه‌های مختلف فعالیت خواهند داشت بیان کرد:استفاده از توانمندی مردم با استفاده از گروه‌های جهادی جزو رویکرد اصلی ماست و با شعار خدمت بی‌منت برای مردم نجیب‌مان تلاش خواهیم کرد و امیدواریم گام‌های موثری را در کنار مردم، برای مردم و با مردم برداریم .

معروفی تصریح کرد: تمام توان سپاه وبسیج  در کنار مسئولین  برای خدمت صادقانه به مردم است و به همه ی فرماندهان اعلام کردیم که ما نیاز به دستور نداریم و به هیچ عنوان به گونه‌ای برخورد نخواهیم کرد که مردم احساس کنند باید از بسیج و سپاه قدردانی کنند زیرا ما با رسالت پاسداری و وظیفه‌ مندی به مردم و این انقلاب خدمت می‌کنیم.

 فرمانده سپاه نینوا گلستان در ادامه مکتبی بودن ، انقلابی بودن و عمل به دستورات قرآن، داشتن روحیه انقلابی و غیرمحافظه‌کار را از مبانی رسالت بسیجی و پاسداری خواند و اذعان داشت: وضع موجود هیچگاه ما را قانع نخواهد کرد و همواره برای مردم خدمت می‌کنیم.

 وی گفت: تجمع بزرگ عاشوراییان انقلابی در مرکزیت استان در ورزشگاه شهدای گرگان همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد.

معروفی افزود: در استان گلستان تجمع 20 هزار نفر پیش‌بینی شده است و منتخبین گردان‌های بیت‌المقدس، امام حسین(ع) امام علی(ع) و فاتحین، بسیج تیپ نینوا و گروه جهادی سراسر استان گلستان حضور دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها