دونالد ترامپ کنگره این کشور را تهدید کرد که در توافقات تجاری آمریکا دخالت نکند، در غیر این صورت همه این توافقات را لغو می‌کند.
کد خبر: ۹۰۵۲۹۸۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲


به گزارش خبرگزاری بسیج،  دونالد ترامپ گفت: هیچ نیازی نیست که کانادا را در توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسم به نفتا نگه داریم.

وی کنگره را تهدید کرد، در صورتی که در مذاکرات تجاری آمریکا دخالت کند، این توافق سه جانبه را لغو خواهد کرد.

ترامپ در توئیتر نوشت: هیچ نیازی نیست که کانادا را در توافق نفتای جدید جای دهیم. اگر ما نتوانیم پس از 10‌ها سال سوءاستفاده کانادایی‌ها از توافق قبلی با آنها بر سر یک توافق جدید بنشینیم، این کشور از نفتا خارج خواهد ماند.

ترامپ ادامه داد:‌کنگره نباید در این مذاکرات دخالت کند، در غیر این صورت من کل نفتا را ملغی می‌کنم که برای ما بهتر خواهد بود.

پس از آنکه مذاکرات هفته گذشته دولت آمریکا با کانادا نتوانست موفقیتی در پی داشته باشد، ترامپ روز جمعه به کنگره آمریکا گفت که قصد دارد، یک توافق دو جانبه با مکزیک منعقد کند.

نمایندگان مجلس آمریکا هشدار دادند که اگر کانادا در این توافق نباشد توافق دو جانبه با مکزیک به سختی می‌تواند تائید کنگره را به دست آورد.

نمایندگان می‌گویند: دموکرات‌ها برای اجرایی شدن این توافق باید از آن حمایت کنند.

دوشنبه هفته گذشته ترامپ از توافق تجاری به جای نفتا با مکزیک خبر داد.

ترامپ گفته اگر آمریکا با کانادا توافق نکند برای خودروهای وارداتی از کانادا تعرفه گمرکی اعمال خواهد کرد.

ترامپ روز گذشته در یک پست دیگر در توئیتر با حمله مجدد به نفتا نوشت که این قرارداد به از دست رفتن اشتغال و فرصت‌های تجاری در آمریکا منجر شده است.

ارسال نظرات