فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان، «وحدت، ایستادگی و پیشرفت» را شعار این رزمایش اعلام کرد و بیان کرد: بیش از 100 گردان بیت المقدس در سطح استان داریم که این گردان‌ها حوزه محور هستند که 40 گردان آن نوع اول هستند که در 24 شهریورماه در رزمایش شرکت خواهند کرد، شایان ذکر است که در اردوگاه های قدس سراسر استان رزمایش انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۵۳۱۸۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  سردار "غلامعلی ابوحمزه" در نشست خبری به مناسبت رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص)،  ضمن اشاره به  نیاز جامعه به کمک با توجه به شرایط  اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در عرصه های مختلف اقدامات خوبی انجام می‌دهد ضمن آنکه رسیدگی به نقاط محروم کشور از وظایف اصلی این بسیج می‌باشد.
وی  تصریح کرد: بسیج سازندگی در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، سلامت، اقتصاد مقاومتی، کشاورزی، علمی آموزشی، مرمت و بهسازی مساکن محرومین و ... و از طرفی به دستگاه‌های متولی امر و همچنین به مردم محروم نیز کمک های قابل توجهی داشته است.

سردار ابوحمزه ادامه داد: از 9 شهریورماه تا 29 شهریورماه، 350 گروه جهادی در قالب قرارگاه خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی با اولویت توجه به حاشیه شهرها و خدمت‌رسانی به مردم آغاز شده است قابل ذکر است که در کل کشور 7 هزار و 14 گروه جهادی در سال جاری در مناطق محروم حضور یافته‌اند.
فرمانده سپاه ثارالله از آغاز رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت رسول‌الله (ص) در 24 شهریورماه خبر داد و افزود: در سطح کشور حدود یک هزار گردان در رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) و در استان کرمان حدود 40 گردان بیت‌المقدس شرکت خواهند کرد.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان، «وحدت، ایستادگی و پیشرفت» را شعار این رزمایش اعلام کرد و بیان کرد: بیش از 100 گردان بیت المقدس در سطح استان داریم که این گردان‌ها حوزه محور هستند که 40 گردان آن نوع اول هستند که در 24 شهریورماه در رزمایش شرکت خواهند کرد، شایان ذکر است که در اردوگاه های قدس سراسر استان رزمایش انجام خواهد شد.

وی پشتیبانی از گردان های امام حسین و ایجاد امنیت در کنار سایر نیروهای امنیتی از وظایف این گردان‌ها برشمرد، اظهار کرد: هماهنگی و آمادگی، وحدت فرماندهی در این رزمایش توسط گردان ها تمرین می‌شود

سردار ابوحمزه با بیان این مطلب که قبل از پیشگیری باید پیش بینی کرد، ادامه داد: ما به سمتی می رویم که از این گردان ها استفاده نشود و برای مواقع احتمالی مانند فتنه 88، حوادث دی ماه سال گذشته و حرکت های محدود خرداد و مرداد ماه سال جاری حضور داشته باشند تا از نظام دفاع کنند.

وی بیان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس 700 هزار نفر بسیجی در سراسر کشور و 30 هزار نیروی بسیجی در کرمان فراخوانی خواهند شد و این حرکت در سایر استان های کشور اجرا می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به رخ کشیدن اقتدار نظامی به دشمنان و ایجاد امید در بین مردم را از اهداف این رزمایش دانست و تصریح کرد: دشمنان بدانند که در کنار اقتدار نیروهای مسلح، صدها نیروی بسیجی آماده داریم.

وی به تبیین اقدامات صورت گرفته در اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: سپاه همواره اعتقاد داشته است که می‌توان با استفاده از ظرفیت مردم، مشکلات اقتصادی و اشتغال را رفع کرد.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه در استان کرمان بیش از یک میلیون نیروی بسیجی و در سطح کشور نیز حدود 23 میلیون نیروی بسیجی مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: دشمنان مراقب حرف‌های خود باشند و بدانند که این گوشه‌ی کوچکی از اقتدار نیروهای بسیجی (رزمایش 24 شهریورماه و فراخوانی نیروهای بسیجی در هفته دفاع مقدس) ماست و قابل ذکر است.

وی خاطر نشان کرد: مردم ثابت کرده اند در همه عرصه ها از اسلام، ولایت و ارزش های خود یک قدم عقب نمی نشینند. مردم از اصل نظام، انقلاب و ولایت فقیه به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیند هر چند که کمبودها و مشکلاتی وجود دارد و بخش اعظم این مشکلات به مسایل داخلی بر می گردد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان فرهنگ و روحیه مردم را یکی از موفقیت‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی و دستمایه عظیمی دانست و عنوان کرد: مسئولین باید قدر این مردان شریف را بدانند و همه تلاش خود را در جهت رفع مشکلات آنها انجام دهند.

وی روحیه مطالبه گری مردم استان کرمان را ضعیف دانست و بیان کرد: باید مسئولین در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند و همچنین پاسخگو باشند و این مهم نیز جزء با مطالبه‌گری محقق نخواهد شد.

سردار ابوحمزه از صادرات سلاح به 35 کشور دنیا خبر داد و بیائن کرد: روحیه خود باوری و خودکفایی در نیروهای ما باعث شده است که ما به خودکفایی برسیم. وقتی ایمان، خلاقیت و ابتکار در کنار یکدیگر قرار گیرند به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد.

وی  در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب جوانی است و در خلال این 40 سال حتی یک لحظه دشمن ما را رها نکرده است و ما متاسفانه قوانین مناسب برای مقابله با مسایل و مشکلات نداریم.

ارسال نظرات