خدمات میلیاردی در اردوی جهادی

این گروه هر ساله یک برنامه جامع تابستانه دارد و در طول سال هم ۳ روز آخر هفته را به مناطق محروم اطراف تهران اعزام می شود و ایام عید نیز حدودا ۵۰ نفر را اعزام می کند.
کد خبر: ۹۰۵۳۲۴۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، هر ساله در ایام تابستان گروه های جهادی بی شماری به مناطق محروم اعزام می شوند. یکی از این گروه ها "منتظران ظهور" نام دارد که از اول شهریور امسال در یکی از روستاهای محروم منطقه بشاگرد که "خمینی شهر" نام دارد به سر می برد. جلال عادلی مسئول گروه "منتظران ظهور" در گفتگو با خبرنگار بسیج سازندگی کشور درمورد وضعیت و حال هوای گروه توضیح می دهد:

گروهمان ۱۰ ساله است

«هسته اصلی گروه جهادی "منتظران ظهور" به همت دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران در سال ۸۶-۸۷ تشکیل شد و در اثر همت بچه ها درحال حاضر به نقطه ای رسیدیم که درهمین اردوی فعلی قبل از اعزام گروه به منطقه ۵۰۰ نفر داوطلب داشتیم  ولی باتوجه به کمبود امکانات ۱۲۰ نفر بیشتر را نتوانستیم اعزام کنیم. درحال حاضر ۱۰۰ نفر به عنوان پزشک و درمانگر و ۲۰ نفر را هم جهت امور فرهنگی به همراه داریم. تقریبا از بیشتر شهرهای کشور در اردوهای ما شرکت دارند. شهرهایی ازجمله: ارومیه، مشهد، قم، اصفهان، تهران، اراک، کرمانشاه، خوزستان، گیلان، لرستان، شیراز و فارس و...»

 

نخبگان علمی نیز حضور دارند

این دانشجوی مقطع دکترا ادامه داد: «یکی از مهم ترین معضلات مناطق محروم مسئله بهداشت و درمان است به همبن دلیل بیشتر تمرکز گروه مسائل بهداشت و درمان است. درحال حاضر ۸۰ پزشک  خدمات دندانپزشکی ازجمله عصب کشی، جراحی، ترمیمی، ساخت پروتزهای دندانی سالمندان، ایمپلنت و... ۱۰ پزشک متخصص در حوزه های زنان، مامایی و درمان های عمومی و جراحی و ۱۰ پزشک هم درمان های مربوط به چشم پزشکی، بینایی سنجی، ویزیت چشم و معاینات را انجام میدهند و ۱۰۰۰ عینک را هم با خود به همراه آورده اند تا در صورت تشخیص برای اهالی روستا تجویز و تقدیم کنند. ۲۰ نفر باقی مانده هم مشغول امور فرهنگی ازجمله مشاوره و مربی گری کودکان هستند. در بین گروه رتبه ۱ تخصص سال ۹۶  در رشته دندانپزشکی و پژوهشگر برتر کشور هم حضور دارند.»

 ارزش خدماتمان حداقل ۲ میلیارد تومان است
عادلی افزود: «در یک برآوردی ارزش مالی خدماتی که ارائه می دهیم حدود ۲ میلیارد مشخص شده است. ۷۰۰۰ نفر ویزیت شده و خواهند شد که ۵۰۰۰ نفرشان درمان می شوند. ۱۰۰۰ نفر هم به طور اختصاصی ویزیت چشم پزشکی خواهند شد. در اثر ارتباط با خیرین تولید کننده کفش ۴۰۰۰ کفش به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان هم توزیع شده است. ۵۰۰ پک لوازم التحریر تهیه و صدها بسته غذایی در اعیاد و مناسبت های مذهبی به صورت نذری تهیه و توزیع شده است»

خانوادگی آمده اند

وی در ادامه گفت: «نکته ی جالبی که وجود دارد این است که ۷ خانواده به همراه هم در گروه حضور دارند که اکثرا دارای مدارج عالی علمی و استاد دانشگاه هستند و به جای اینکه تعطیلات تابستان را به تفریح بروند، به اردوی جهادی آمده اند. پدری همراه دختر و خواهر خود، زوج جوانی، یک خواهر و برادر ، پدر و پسری و دامادی به همراه پدر خانمش، بنده هم به همراه برادرم و همسرشان و خواهرزاده ام آمده ام.»

 

پزشکانمان بانی خیر هستند

مسئول گروه جهادی "منتظران ظهور" در مورد حال و هوای این پزشکان افزود: «اکثر این پزشکان شاغل و دارای مطب در نقاط مرفه نشین شهرهایشان هستند و درآمدهای چندین میلیونی در هفته دارند با این حال بخشی از تابستان را که بهترین فرصت برای درآمد بیشتر و یا تفریح و سرگرمی  و یا حتی حضور در سمینارهای بین المللی و حضور در خارج از کشور است را در اردوی جهادی به سر می برند. علاقه و انگیزه آنها به حدی است که علاوه بر درمان رایگان بیماران، از هزینه ی شخصی خود برای آنها امکانات پزشکی و رفاهی تهیه می کنند تا الان همین عزیزان ۱۵ میلیون جمع کرده و اقلامی را تهیه کرده اند سال های قبل هم بچه ها مبالغی تا حد ۴۰ میلیون را از هزینه شخصی صرف کرده اند»

 خدمات میلیاردی در اردوی جهادی

مردم کویر مثل کویرند
او درمورد علت چنین رفتارهای انسان دوستانه و خداپسندانه این پزشکان مخلص می گوید: «اساسا اردوی جهادی و حضور بین مردم محروم ولی خون گرم کشور بخصوص جنوب حال و هوای خاصی دارد. مردم کویر مثل کویر هستند صبورند و محکم ولی قانع. آنها با اینکه در اوج فقر به سر میبرند ولی بسیار با عزت زندگی میکنند و بسیار مهمان نواز هستند. بچه ها وقتی این فضا را می بینند بسیار تحت تاثیر قرار می گیرند. علاوه بر این حال و هوای گروه های جهادی بسیار دور از تکبر و منیت و خودبرتر بینی است بچه ها گروه را خانواده خود میدانند و تحصیلات و وضع مالی آنها به هیچ وجه بین آنها فاصله ایجاد نمیکند، در یک محیط میخوابند از یک غذا میخورند همه از صبح علی الطلوع تا شب دارای مسئولیت و وظیفه هستند و با جان و دل مشغول انجام امور محوله خود هستند. البته دوری از هیاهوی شهر و و تعلقات دنیایی و زندگی خشک ماشینی هم بی تاثیر نیست. اغلب می گویند زندگی و حضور بین کویرنشینان استرس ما را از بین میبرد.»

حال عجیبی دارند

عادلی ادامه داد: «وقتی این بچه ها به شهرهای خود باز میگردند به اذعان خانواده هایشان حال عجیبی دارند و بسیار تغییر کرده اند گویی حال زائری را دارند که به زیارت شخص بزرگی رفته است. یکی از اساتید دانشگاه میگفت اردوی جهادی حسی را به من داد که فقط خانه خدا این حس را به من میداد. خانمی نیز میگفت من این حس را فقط بعد از زیارت کربلا داشته ام. اخیرا استاد دانشگاهی که مقیم کانادا است و سابقا مکرر در اردوی جهادی شرکت داشت به من زنگ زد و گریه کرد و میگفت نمیدونم چه شده که خداوند امسال توفیق حضور در اردوی جهادی را از من گرفته است»

او در مورد تقدیر مسئولین از گروه جهادی "منتظران ظهور" گفت: «سال گذشته تندیس ملی فداکاری را دریافت کردیم همچنین در دیدار اخیر دانشجویان با مقام معظم رهبری نماینده گروه های جهادی جهت سخنرانی محضر رهبری از گروه ما بود. ضمنا اردیبهشت امسال جایزه بهترین گروه دندانپزشکی تهران را از دستان سردار غلامی و سردار سپهر دریافت کردیم»

پی نوشت:

این گروه هر ساله یک برنامه جامع تابستانه دارد و در طول سال هم ۳ روز آخر هفته را به مناطق محروم اطراف تهران اعزام می شود و ایام عید نیز حدودا ۵۰ نفر را نیز اعزام می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار