امام جمعه اردبیل گفت: مداحان باید در شعرها و متن های خود از غلو و زیاده روی بپرهیزند تا اثرگذاری آن بیشتر باشد.
کد خبر: ۹۰۵۳۲۶۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

مداحان باید از غلو در شعر های خود بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در هفتمین همایش مداحان و شعرای آئینی استان در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل اظهار داشت: با توجه به این که دشمنان در کمین نشسته اند تا این ثروت بزرگ و حسینیت را از ما بگیرند مداحان باید از غلو در شعر ها و متن های خود بپرهیزند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: مداحان ظرفیت بسیار مهمی جریان فرهنگی و تربیتی جامعه هستند و می‌توانند با استفاده از این ظرفیت نقش اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مداحان باید در شعرها و مداحی‌های خود نکات اساسی را رعایت کنند، افزود: مداحان ظرفیت و تریبون بسیار مهمی هستند که جامعه روی آنها حساب کرده است و باید این قشر دقت لازم را در مداحی‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌های یک مداح و شاعر آرمانی،باید خواص و در شأن یک خادم حسینی باشد افزود: یک مداح آرمانی باید اولا به قدسیت کار خود اعتقاد داشته باشد و ثانیا در شعرها و مداحی‌های خود از اغراق دوری کند.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: شعرها و مداحی‌ها باید به طوری باشد که مخاطب بداند که امام حسین (ع) هر چیزی که دارد و عظمتش به خاطر عبودیت خالص است.

نماینده ولی فقیه در اردبیل به مساله خیرخواهی مداحان نیز اشاره کرد و گفت: مداحان باید خیرخواه مردم و جامعه باشند و در این مورد مداحان و شعرا در خصوص مسائل مهم و آسیب‌های اجتماعی باید نصیحت‌گر عزاداران و مردم باشند.

وی به لزوم مطالعه عمیق مداحان و شعرا تاکید کرد و افزود: مطالعه در بین مداحان و شعرا عامل پربارتر شدن مجالس عزاداری می‌شود.

ارسال نظرات