خبرهای داغ:
وارثی گفت: نرخ شهریه مهدهای کودک بر اساس درجه بندی و ارتقای کیفیت خدمات مهدها تعیین و از زمان اعلام قابل اجرا است.
کد خبر: ۹۰۵۳۳۱۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

علیرضا وارثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: نرخ شهریه مهدهای کودک بر اساس درجه بندی و ارتقای کیفیت خدمات مهدها تعیین و از زمان اعلام قابل اجرا است.

وی گفت: براین اساس شهریه مهدهای کودک یک ستاره 10 درصد، 2 ستاره 20 درصد، سه ستاره 30 درصد و چهار ستاره 40 درصد بیشتر از شهریه پایه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه شهریه اعلام شده بدون احتساب هزینه صبحانه و ناهار در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در صورتی که مهد کودک تغذیه صبحانه و ناهار ارائه کند حداکثر هزینه آنها نباید بیش از 950000 هزار ریال تعیین شود. تهیه و تامین لوازم بهداشتی مصرفی مهدکودک نظیر(مایع دستشویی، دستمال کاغذی و غیره) به عهده مهدکودک می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به نحوه دریافت شهریه توسط مهدهای کودک، افزود: مهدهای کودک مجاز هستند شهریه سالیانه مهد کودک را به صورت ماهیانه، فصلی و یا یک جا و با توافق والدین به نحو دیگری دریافت کنند و در صورت انصراف کودک از دریافت خدمات، مراتب به صورت کتبی به مهدکودک اعلام و فقط دراین صورت و براساس تسلیم نامه اعلام انصراف از دریافت خدمات مهدکودک، شهریه پرداخت شده مربوط به ماه‌های آتی باید مسترد شود.

وارثی عنوان کرد: هر مهد کودک تمام وقت از ساعت 7:30 تا 15:30 می تواند با به کارگیری مربیان دارای مهارت و کارت مربیگریمی تواند باتوجه به رتبه ای که کسب نموده به همان تعداد فعالیت فوق برنامه اجرانماید. (یک ستاره مشروط مجاز به انجام یک فعالیت فوق برنامه، یک ستاره دوفعالیت ، دوستاره سه فعالیت، سه ستاره چهار فعالیت ویک مهد چهار ستاره می تواند حداکثر 5 فعالیت فوق برنامه اجرا نماید.

وی تصریح کرد: لازم بذکر است انتخاب نوع فعالیت های فوق برنامه می بایست در راستای رشد و تکامل همه جانبه کودکان بوده، کاملا منطبق برفرهنگ اسلامی وایرانی وهمچنین مورد تایید کمیته تخصصی استان باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: ساعت اجرای فوق برنامه توسط کمیته تخصصی استان تعیین و به مهدهای کودک ابلاغ می گردد. شرکت کودکان در هر یک از فعالیت‌های فوق برنامه کاملاً اختیاری بوده و باید با رضایت کتبی والدین باشد.

وارثی، شهریه هر فعالیت فوق برنامه را حداکثر ده درصد شهریه نهایی هر مهد کودک عنوان کرد و تصریح کرد: مهد کودک موظف است برای آن دسته از کودکانی که به هر دلیلی از کلاس‌های فوق برنامه استفاده نمی‌کنند برنامه جاری و تعریف شده خود را برگزار کند. هزینه سرویس ایاب و ذهاب کودکان با توافق والدین و مهد کودک به طور جداگانه و در قالب قرارداد مشخص اخذ خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مهدهای کودک تنها مجاز به استفاده از سرویس‌های دارای مجوز و رانندگان با صلاحیت و متعهد و ترجیحا دارای راننده خانم و با رعایت تعرفه‌های معمول هستند.

مدیرکل بهزیستی قزوین در ادامه تاکید کرد: بخشنامه شهریه مصوب که از سوی بهزیستی استان برای مهدهای کودک ابلاغ شده است، باید در معرض دید عموم والدین قرار گیرد و همچنین والدین می توانند جهت اطلاع از رتبه بندی و شهریه مهدها به سایت بهزیستی استان به آدرس qazvin-behzisti.ir مراجعه نمایند.

این مسئول همچنین از تنظیم و ابلاغ فرم‌های قرارداد دریافت خدمات رشد و تکامل همه جانبه خبر داد و گفت: در راستای حمایت از والدین و مهدهای کودک و اطلاع طرفین از تعهدات و خدمات، این فرم‌ها در اختیار تمام مهدهای کودک قرار گرفته و هنگام ثبت نام کودک در مهد باید تکمیل و منعقد شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین در پایان از والدین خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، از طریق سامانه پیامک 3000012333 موارد را به بهزیستی اطلاع دهند.

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها