مسئول امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: رسالت طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم و صفر سنگین تر می شود.
کد خبر: ۹۰۵۳۳۵۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

زهرا انصاری، مسئول امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج  در زاهدان،گفت: در جامعه کنونی امر به معروف و نهی از منکر که جزء فروعات دین اسلام است کمرنگ شده است.
 
وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان ۳ سال متوالی در روز‌های تاسوعا و عاشورا تجمع بزرگ بانوان عاشورایی را با رویکرد فرهنگ سازی و جلوگیری از حضور بانوان در دسته روی‌های روز تاسوعا و عاشور برگزار کرده است که با استقبال بسیار زیاد بانوان نیز همراه بوده،  این مهم  خود نمونه‌ای بارزی از  اجرای فریضه  امر به معروف و نهی از منکر است.

انصاری تصریح کرد:  مهمترین کار طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی صحیح بر مبنای نیازهای جامعه می باشد که براساس آن منکرکمرنگ و معروف برجسته می شود.

وی عنوان کرد: در این روز‌ها که به ایام ماه محرم نزدیک می شویم وظیفه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر سنگین تر شده و باید در حفظ شان مراسم‌ عزاداری امام حسین (ع) تلاش کنند.

وی ادامه داد: فعالان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نظرات، طرح‌ها و پیشنهاد‌های افراد خوش فکر فرهنگی را در خصوص روش‌های نوین امر به معروف و نهی از منکر جمع آوری کرده و مورد بررسی قرار دهند و از میان آنها طرح های مهم را انتخاب و برای اجرا ارائه دهند.

مسئول امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: از طرفی در زمان حاضر،  شخصی نزد مردم برای امر به معروف و نهی از منکر مقبولیت دارد که خود عامل سخنان خود باشد و در زندگی شخصی خود نکات اخلاقی و اسلامی را رعایت کند.
 
وی بیان کرد: به دلیل تغئیر ذائقه مردم فعالیت‌های فرهنگی در راستای امر به معروف و نهی از منکر نیز باید تغئیر کند تا از طرف مردم مقبولیت داشته باشد. مثلا اهداء گل و یک کارت پستال زیبا با محتوای عفاف و حجاب به بانوان بد حجاب در روز ملی عفاف و حجاب می تواند در این زمینه مفید باشد.


ارسال نظرات