آیت الله علم الهدی با صدور پیامی اعلام کرد:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با صدور پیامی به همایش پیرغلامان اهل بیت(ع) اعلام کرد: تقوا و اخلاص، نیک‌اندیشی و خیرخواهی و رفتار حَسن، مهم‌ترین عنصر ماندگار در کار هیأت‌های مذهبی و فریادگر اسلام ناب انقلابی است.
کد خبر: ۹۰۵۳۳۸۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در پیامی به همایش پیرغلامان اهل بیت(ع) آن‌ها را دعوت به احیاء امر به معروف به عنوان اولین پیام عاشورا نمود متن پیان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین (ع)

صلوات و سلام خدا بر پیامبر گرامی اسلام و خاندان مطهر ایشان که کشتی نجات و هدایت آزادگان و اساتید مدرسه مقاومت و پایداری اند.

سلام خدا بر آنان که آیینه تمام نمای جمال و جلال، غیرت و اقتدار الهیاند و با ایستادگی در برابر ستمگران و گردنکشان به همه نسلها، در همه عصرها، درس استقامت، عزت و سربلندی داده اند.... و سلام برکربلا! آن مشهد همیشه نورآفرین حجت خدا، آن بستر جهاد و شهادت و عاشورا. همان نهضت بلندی که روح زمان، کالبد زمین و مهمترین عنصر هویت بخش ماست و ارمغان مدرسه آن، مفاهیم والای حق پویی، عزت مداری، باطل ستیزی، مقاومت و ایستادگی در حریم ایمان، بر مدار ولایت است.

عاشورا خورشید درخشانی است که به رغم خواست و تلاش باطل کرداران، هرگز غروب نمیکند و شعاع نورانی اش ابر‌های تیره و تار ظلم و ستم را کنار و غبار از چهره اسلام ناب برمیگیرد و جان‌های عاشقان را به حقیقت، خیر و زیبایی پیوند میزند.

عاشورا، زنده و زندگیساز است و هرچه با این حقیقت نورانی گره بخورد نیز ماندگار است. در این میان، هیأت‌های مذهبی حصن حصین، صدر امین و عقل وزین مکتب اهل بیت علیهم السلام هستند که با ارادت و اخلاص، بار امانت انتقال فرهنگ ناب محمدی را به دوش کشیده و انسان‌ها را به حریم و حرماهل بیت علیهم السلام فرا میخوانند.

انقلاب اسلامی ایران، ثمره سترگ عاشوراست که در رهگذر آن خط سرخ حسینی به خط سبز انتظار می‌پیوندد و افتخار این انقلاب بزرگ قرن این است که امام راحل عظیم الشأن شجره طیبه آن را با پشتوانه هیأت‌های مذهبی به بار نشاند.

به جرأت میتوان گفت، هیأت‌های مذهبی آموزشگاهی گسترده است، در آن فرمول جامع مدرسه اهل بیت علیهم السلام تدریس و با پیوند به بهترین‌های هستی، عواطف انسانی بارور و راه آسمان به روی دل‌های زمینگیر از گناه باز میشود.

هیأتها، سراینده بهترین سرود هستی و مرکز تعظیم شعائر و شکوفایی شجره حیات طیبه و مقام محمود است که با ایجاد شور و شعور، سوگ و حماسه میآفریند و روح تازه‌ای بر کالبد بشریت میدمد.

هیأت مذهبی فریادگر اسلام ناب انقلابی و پرچمدار مسیر روشنی که باران اشک بر کویر دل‌ها سرازیر و غبار از جان‌های خسته میزداید و وجود انسان را به شمیم دلنشین حسینی معطر میسازد.

خداوند متعال را شاکریم که قامت استوار شما پیرغلامان، به خلعت زیبای خدمتگزاری آستان مقدس اهلبیت عصمت و طهارت علیهمالسلام آراسته گشته و عمر شریفتان را در این مسیر نورانی قرار داده است.

اینک و در آستانه محرمالحرام که شور و شعور حسینی سراسر دنیا را فرا میگیرد و ماموریت مهم تبیین معارف الهی را فراروی ما قرار میدهد، با توجه به هجمه سنگین و ناجوانمردانه جبهه استکبار به باور‌های دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، توجه شما نوکران با اخلاص اباعبدلله علیه السلام را به توصیه‌های زیر جلب می‌نمایم.

همه شما عزیزان را به انس معنوی و عملی هر چه بیشتر با قرآن کریم سفارش میکنم و انتظار دارم با برنامه ریزی صحیح مردم را به دامان قرآن و عترت فراخوانید.

تقوا و اخلاص، نیکاندیشی و خیرخواهی و رفتار حَسن، مهمترین عنصر ماندگار در کار هیأت‌های مذهبی است، بنابراین از رهگذر تقوا و اخلاص به جذب دل‌های آماده پذیرش معارف همت گمارید

محبت، معرفت، حماسه و سوگ، عناصر هویتی ماست، بنابراین مجالس به گون‌های برگزار شود که هم جان‌ها را زلالی بخشد و هم معرفت مخاطبان را عمق، محبت به آلالله را تحکیم کند و روح حماسی را بر کالبد مخاطبان بدمد. با انتخاب سخنرانان فاضل انقلابی و مداحان با مطالعه ومناسب، بار معرفتی مجالس را بالا ببرید و هیأت را به کانونی برای آشنایی مردم با حقایق هستی تبدیل نمایید.

نماز اول وقت مهمترین پیام سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام است، به گونه‌ای برنامهریزی نمایید که این واجب الهی در اولویت برنامه‌های شما قرار گیرد.

امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزهها، اولین پیام قیام عاشوراست، که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به آن نیازمند است، بنابراین به شکل گیری گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر با بهرهگیری از چهره‌های مورد اعتماد هیأت‌های مذهبی همت گمارید.

هیأت‌های مذهبی مهترین پایگاه انقلابی در سده اخیر به شمار میروند، اکنون نیز با نگاه انقلابی هیأت را مدیریت و دفاع همه جانبه از آرمان‌های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب را در دستور کار قرار دهید.

از دست اندرکاران برگزاری این همایش بویژه امام جمعه محترم، شورای هیأت‌های مذهبی استان و شهرستان تربت حیدریه و اداره کل تبلیغات اسلامی سپاسگزاری و دوام توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.

در پناه قرآن وعترت علیهم السلام محفوظ باشید.

سیداحمد علم الهدی

نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه مشهد مقدس

ارسال نظرات
پر بیننده ها